وعده خودروسازها برای آغاز مجدد نوسازی تاکسی‌ها از خرداد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان این‌که سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی تخصیص داده است، گفت: با وصول بدهی‌های معوق شرکت‌های خودروساز، آن‌ها نیز قول داده‌اند طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را از ابتدای ماه آینده به جریان بیاندازند.

وعده خودروسازها برای آغاز مجدد نوسازی تاکسی‌ها از خرداد

به گزارش هشت دی،مرتضی ضامنی  با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی‌از بهمن ماه سال ۹۴ آغاز شد، اظهار کرد: تا کنون۷۱ هزار تاکسی فرسوده از رده خارج و۶۱ هزار دستگاه تاکسی جدید به متقاضیان واگذار شده است. همچنین برای ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نیز اسقاط بدون جایگزین را انجام شده است.

وی ادامه داد: علت توقف دو مرحله‌ای این طرح عدم تناسب اعتبارات و انباشت فرسودگی است. به عبارت دیگر اعتباری که گمرک موظف به “کارسازی به حساب شرکت خودروساز” بود متناسب با حجم انباشت خودروهای فرسوده نبود و همین امر منجر به توقف طرح شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: با پیگیری‌های اتحادیه تاکسیرانی، اعلام شد که سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان در این حوزه اعتبارتخصیص داده است و با این تخصیص اعتبار ایران خودرو نیز تأیید کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی‌ معوق آنها در حال وصول است. بنابراین شرکت خودروساز قول داد که طرح نوسازی را در ابتدای ماه آینده به جریان بیاندازد و این حدود ۴هزار و ۵۰۰ نفری که پشت نوبت طرح معطل ماندند می‌توانند فرآیند نوسازی تاکسی خود را تکمیل کنند.

وی در ادامه صحبت‌هایش به مشخصات تاکسی برلیانس اشاره کرد و گفت:برلیانسی که برای این موضوع در نظر گرفته شده است مدل ۳۲۰ دنده دستی با قیمت کارخانه‌ای حدود ۴۳ میلیون تومان است اما به افرادی که متقاضی دریافت خودرو به صورت نقدی باشند مبلغ ۲۰ میلیون ریال تخفیف داده خواهد شد و در غیر این صورت افرادی که از تسهیلات تاکسیرانی استفاده کنند نرخ خودرو این قیمت است.

ضامنی با اشاره به اینکه از آغاز ثبت‌نام تاکسی برلیانس، این طرح متقاضیان زیادی داشته است، گفت:یکی از دلایل استقبال خوب از این طرح این است که تسهیلات این خودرو نیاز به ضامن ندارد و افراد می‌توانند با ارائه چک نیز خودروی خود را دریافت کنند.همچنین در ثبت نام‌ها نیز تابع زمان‌بندی و تفاهمی که با شرکت خودروساز منعقد کرده‌ایم، هستیم و انتظارمان این است که تا پایان ماه جاری ثبت نام  ۱۰۰ دستگاه  تاکسی انجام شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه