مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی خبرداد

راه‌اندازی مراکز یادگیری و یاد دهی اشتغال‌زایی در دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی از راه‌اندازی مراکز یادگیری و یاددهی اشتغال‌زایی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این مراکز در تابستان جاری به منظور مهارت افزایی دانشجویان راه‌اندازی می‌شوند.

راه‌اندازی مراکز یادگیری و یاد دهی اشتغال‌زایی در دانشگاه‌ها

به گزارش هشت دی، دکتر محمدرضا آهنچیان  ضمن اعلام این مطلب در خصوص جزئیات راه‌اندازی مراکز یادگیری و یاددهی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و سیاست‌های تدوین شده در وزارت علوم قرار است مرکز یادگیری و یاددهی با محوریت کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه‌ها ایجاد شود تا بر این اساس هنگامی که دانشجویان مطالب درسی در کلاس درس را یاد نمی‌گیرند بتوانند با حضور در این مراکز به مباحث درسی مسلط تر شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در واقع وقتی دانشجویان مطلب را به طور شایسته و کامل یاد نمی‌گیرند در نتیجه نمی‌توانند در بازار کسب و کار نیز موفق شوند. بنابراین پیشنهاد راه اندازی این مراکز در دانشگاه‌ها جزء مهم‌ترین برنامه‌های سال ۹۷ شورای گسترش عالی آموزش عالی وزارت علوم است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز یادگیری و یاددهی اشتغال‌زایی در دو دانشگاه کشور( تهران و فردوسی مشهد) وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال تدوین بهترین مدل مرکز یادگیری و یاددهی اشتغال‌زایی هستیم و برای این کار، مدل دانشگاه های موفق دنیا و ایران را مطالعه نمودیم و در نهایت مدل راه اندازی این مراکز به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

دکتر آهنچیان در پایان تاکید کرد: مدل مرکز یادگیری و یاددهی اشتغال‌زایی دانشگاه‌ها در تابستان جاری ابلاغ خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه