طرح جایگزینی خوراک بهداشتی طیور به جای خام فروشی ذرت و سویا

قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به ارائه طرح «استفاده از خوراک آماده»، گفت: براساس این طرح شرکت پشتیبانی امور دام می‌تواند به جای عرضه ذرت و سویای خام، خوراک آماده به مرغداران تحویل دهد.

طرح جایگزینی خوراک بهداشتی طیور به جای خام فروشی ذرت و سویا

به گزارش هشت دی، مهدی مسعودی  اظهارکرد: با همکاری کارخانجات خوراک دام و طیور و شرکت پشتیبانی امور دام، می توان ذرت و سویای خامی که مرغداران به صورت سنتی استفاده می کنند یا گاها در بازار آزاد به فروش میرسانند را در اختیار کارخانجات قرار دهند و مرغداران، دان آماده تحویل بگیرند.

این کارشناس صنعت خوراک آماده دام، طیور و آبزیان، تصریح کرد: این اتحادیه می تواند کارخانجات شاخص و نمونه را در سطح استانهای مختلف را به شرکت پشتیبانی و معاونت امور دام معرفی کند تا خوراک مصرفی دام و طیور کشور به صورت آماده و بهداشتی ارائه شود؛ این کار هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است و هم دان بهداشتی تری به دست مرغداران می رسد.

وی ادامه داد: پس از تایید صلاحیت این کارخانه ها به لحاظ فنی، ماشین آلات و کیفیت تولید توسط شرکت پشتیبانی، دان با فرمول های مورد نیاز هر منطقه برای مرغداران تولید می شود و از طرف این شرکت در اختیار آنها قرار می گیرد.

مسعودی با ابراز امیدواری از تایید این طرح توسط شرکت پشتیبانی و معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، اجرای آن را دربرگیرنده اهداف اقتصادی در صنعت دام و طیور کشور دانست و گفت: تامین خوراک در کارخانجات بهره وری در تولید را افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: عرضه خوراک بهداشتی به مرغداری ها و دامداری ها، متضمن تامین سلامت و بهداشت محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ و لبنیات و در مجموع دستیابی به جامعه سالم است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه