۲ شکارچی مرال در سیاهکل دستگیر و به ۱۴ ماه حبس تعزیری محکوم شدند

تعداد دو نفر از شکارچیان با سابقه که مبادرت به شکار غیرمجاز یک رأس مرال نر در منطقه شکار ممنوع دیلمان ‌ـ درفک حوزه استحفاظی شهرستان سیاهکل کرده بودند دستگیر شدند.

۲ شکارچی مرال در سیاهکل دستگیر و به ۱۴ ماه حبس تعزیری محکوم شدند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از در سیاهکل، تعداد دو نفر از شکارچیان با سابقه که مبادرت به شکار غیر مجاز یک رأس مرال نر در منطقه شکار ممنوع دیلمان‌ ـ درفک حوزه استحفاظی شهرستان سیاهکل کرده بودند، دستگیر شدند.

وی در رابطه با چگونگی دستگیری این دو نفر گفت: این متخلفان با مخفی کردن لاشه کامل مرال زیر شاخ و برگ مترصد فرصت برای انتقال لاشه بودند که با محاصره منطقه و ردیابی آنها توسط مأموران یگان حفاظت این اداره مشاهده، دستگیر و با مقاومت و تهدید به ایجاد درگیری متواری شدند.

این مسئول افزود: متخلفان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات معموله و حساسیت خاص مقا‌م‌های قضایی این شهرستان به موضوع، جرم پس از طی مراحل قانونی پرونده توسط قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و جزایی سیاهکل مورد رسیدگی قرار گرفت.

میرزایی در رابطه با محکومیت این شکارچیان گفت: هر کدام از متخلفان به دلیل شکار غیر مجاز یک رأس مرال محکوم به ۱۴ ماه حبس تعزیری و متعاقب آن محکوم به پرداخت ۳۲ میلیون ریال ضرر و زیان وارده شدند.

وی تأکید کرد: این حکم به‌جا و کم سابقه نشان از انتقال حساسیت زیستگاه‌ها و زیست‌مندان ارزشمند گیلان به دستگاه قضایی و فهم عمیق این دستگاه نسبت به محیط زیست استان است، حساسیتی که بدون تردید می‌تواند پشتوانه عظیم و مستحکمی برای حیات وحش استان قلمداد و راهبرد ارزشمندی برای نجات آن تلقی شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل خاطرنشان کرد: مرال یا گوزن گیلان یکی از ارزشمندترین پستانداران کشور است که اکنون از گونه‌های در معرض خطر انقراض محسوب می‌شود. در ۵۰ سال گذشته به دلیل شکار بی‌رویه و تخریب وسیع زیستگاه‌های جنگلی در شمال کشور جمعیت آن به شدت رو به افول گذاشته به گونه‌ای که جمعیت این پستاندار ارزشمند کشور به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

میرزایی ابراز کرد: پشتیبانی دستگاه قضایی و یاری‌های حوزه عمومی جامعه و مشارکت مردم می‌تواند خطری که در کمین این گونه بی‌نظیر و دیگر گونه‌های جانوری استان نشسته است را کاهش داده و به بازسازی جمعیت آنها کمک کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه