چطور در ماه رمضان برای امتحانات درس بخوانیم؟

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه «پرانتز باز» راهکارهایی را برای مطالعه هرچه بهتر دانش آموزان در ایام ماه رمضان ارائه داد.

چطور در ماه رمضان برای امتحانات درس بخوانیم؟

به گزارش ۸دی؛ علی اکبر ایزدی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص راه کارهایی برای مطالعه هر چه بهتر دانش آموزان در ایام ماه رمضان گفت: از سحر تا ظهر زمان مناسبی می تواند برای مطالعه باشد اما اگر برای بچه ها سخت باشد می توانند از بعد افطار شروع کنند تا نزدیکی های سحر. با این همه باید رژیم غذایی مناسب را هم باید رعایت کنند.

وی افزود: دو ساعت قبل از افطار زمان مناسبی برای مطالعه نیست و توصیه می شود دانش آموزان فعالیت های جنبی، کلاس های فوق برنامه و کلاس های ورزشی خود را در این ایام تقلیل دهند تا بتوانند به امتحانات شان برسند.

ایزدی با تأکید بر یادگیری روش های مطالعه موثر اضافه کرد: یادگیری شیوه های مطالعه خوب چهار مزیت عمده دارد. اول این که زمان مطالعه را کاهش می دهد. دوم میزان یادگیری را افزایش می دهد. یادگیری و مطالعه یک ارتباط مستقیمی با هم دارند هر چه ما بتوانیم درست مطالعه کنیم میزان یادگیری مان افزایش پیدا می کند مدت نگهداری مطالب در حافظه طولانی می شود و به خاطر سپاری اطلاعات را آسان می کند.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفت‌وگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفت‌وگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین ۱۳ تا ۲۰ سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

گفتنی است ساناز احسانی برای اجرا در برنامه پرانتز باز در جشنواره سین سیما نامزد بهترین مجری شده است.

منبع: برنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه