رئیس کل دادگستری استان گیلان:

دستگاه قضایی با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان قاطعانه برخورد می‌کند

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه‌ پرونده حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان در دادگاه‌ها و شعب مربوطه به صورت فوق‌العاده رسیدگی می‌شود گفت:‌ دستگاه قضایی با این افراد قاطعانه برخورد می‌کند.

دستگاه قضایی با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان قاطعانه برخورد می‌کند

به گزارش ۸دی، احمد سیاوش‌پور اظهار داشت:‌ دستگاه قضایی با حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان به‌صورت قاطعانه برخورد می‌کند و برای این منظور پرونده‌های تشکیل شده را بدون قرار دادن در نوبت رسیدگی به صورت فوق‌العاده مورد بررسی قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به فواید و برکات الهی ماه مبارک رمضان بیان داشت:‌ بر اساس آموزه‌های دینی، ماه میهمانی خداوند در واقع فرصتی مغتنم و ویژه برای تمام افراد و مؤمنانی است که درصدد قرب الهی و نزدیکی بیشتر و خالصانه با پروردگار خود هستند.

سیاوش‌پور لزوم همسان‌سازی ظاهر و دیگر جلوه‌های شهری با ایام ماه مبارک رمضان را مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ علاوه بر آمادگی فردی برای ورود به این ماه پربرکت برخی از مؤلفه‌های ظاهری و بصری دیگر نیز باید در سیمای جامعه و شهر متناسب با ماه مبارک رمضان هماهنگ شود.

وی ایام ماه مبارک رمضان را فرصتی برای خودسازی درونی و دوری از برخی رفتارهای ناثواب اعلام کرد و ابراز داشت:‌ بازنگری در برخی از رفتارهای اجتماعی و اصلاح آن‌ها در مسیر صحیح از جمله مسائلی هستند که زمینه‌های وقوع و تحقق آن‌ها در ماه مبارک رمضان به‌خوبی وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در مورد وضعیت برخی افراد که بنا به معذوریت‌ نمی‌توانند روزه بگیرند عنوان کرد:‌ افراد مختلفی که به هر دلیلی اعم از بیماری،‌ مسافرت و یا سایر دلایل از روزه‌داری در ماه مبارک رمضان خودداری می‌کنند باید به صورت جدی حرمت این ماه عزیز را نگه‌دارند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه با اعمالی نظیر روزه‌خواری در ملاء عام برخوردهای قانونی انجام می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه‌ طبق قانون روزه‌خواری در ملاء عام جرم محسوب می‌شود بنابراین در صورت مشاهده یا ارسال گزارشاتی در این مورد با افراد مربوطه برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی از تشکیل شعبی خاص برای رسیدگی به پرونده حرمت‌شکنان ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود:‌ برای این منظور شعبی ویژه در دادسراها و دادگاه‌ها جهت رسیدگی به این‌گونه پرونده‌ها تشکیل شده است تا در اسرع وقت نسبت به رسیدگی‌، صدور ‌و اجرای حکم برای آنان اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان به فعالیت رستوران‌ها،‌ اغذیه فروشی‌ها و نانوایی‌ها در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و بیان داشت:‌ ساماندهی این مراکز از قبل توسط دستگاه‌های مربوطه و نیروی انتظامی انجام شده است تا در حد ضرورت برای تأمین نیاز افراد خاص آماده باشند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه