۳۸میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در گیلان جمع آوری شد

مسوول ستاد زکات گیلان از جمع آوری ۳۸میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در این استان خبر داد.

۳۸میلیارد ریال زکات طی سال گذشته در گیلان جمع آوری شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین حامد آزمایش ˈ روز چهارشنبه در نشست شورای زکات رودسر با بیان اینکه با حمایت خیران می توان گام های موثر و تاثیرگذار برای رفع محرومیت زدایی در مناطق محروم بویژه کمک به فقرا و نیازمندان انجام داد، بیان کرد: هم اکنون یک هزار و ۸۰۰کارخانه برنجکوبی و نیز مراکز استخر پرورش ماهی و مرغداری ها فعالیت دارند که می توانند کمک خوبی برای حمایت از فقرا و نیازمندان در قالب طرح زکات داشته باشند.

وی با بیان اینکه این ستاد نقش پل ارتباطی بین افراد متمکن و فقرا را ایفا می کند، تصریح کرد: تمام هدف و تلاش این ستاد کمک به فقرا و نیازمندان جامعه است.

حجت الاسلام آزمایش اظهار کرد: سال گذشته از محل دریافت زکات ۱۹واحد بهداشتی و مسکونی برای فقرا و نیازمندان در سطح استان ساخته شد.

وی در ادامه بیان کرد: در ایام نوروز امسال در قالب سبد کالا ۱۶تن پرتقال بین فقرا و نیازمندان از محل دریافت زکات در شهرستان رودسر توزیع شد.

حجت الاسلام آزمایش با تاکید بر این که با حمایت خیران می توانیم گام های بزرگی برای احداث سرویس های بهداشتی در مناطق محروم برداریم، افزود: بر اساس آمار دریافتی لزوم احداث ۲۰سرویس بهداشتی در حال حاضر در سطح استان ضروری است .

مسوول ستاد زکات استان گیلان همچنین به ظرفیت های رودسر برای ارائه خدمات به محرومان از امکانات اشاره و بیان کرد: این بستر و شرایط در این شهرستان مهیاست که ۲۰۰سرویس بهداشتی و حمام برای محرومان ساخته شود.

وی همچنین از ساخت ۱۴واحد مسکونی در سالجاری برای مددجویان استان از محل دریافت زکات خبر داد.

مسوول ستاد زکات رودسر نیز در این نشست گفت: طی سال های ۹۱و ۹۲به ترتیب یک میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال و دومیلیارد و ۴۴۰میلیون ریال در این شهرستان زکات جمع آوری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈحسین قربانیˈ با بیان اینکه باید از ظرفیت های ستاد زکات حداکثر استفاده را برد، افزود: باید تلاش کنیم این فریضه الهی در جامعه نهادینه و انفاق های مردم نیز رنگ و بوی دینی به خود بگیرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه