انصراف از دریافت یارانه، تعادل ثروت در جامعه را در پی دارد/ در اجرای فاز دوم یارانه ها مراقب اعتقادات مردم باشیم

نماینده مردم رشت گفت: افرادی که درآمد بالایی دارند و نیاز به این مبلغ یارانه ندارند با انصراف خود می‌توانند به دیگر همنوعان‌شان کمک کنند.

انصراف از دریافت یارانه، تعادل ثروت در جامعه را در پی دارد/ در اجرای فاز دوم یارانه ها مراقب اعتقادات مردم باشیم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، جبار کوچکی ن‍ژاد  با اشاره به اجرای هدفمندی فاز دوم یارانه‌ها اظهار کرد: وقتی تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۳ را به دولت ابلاغ کردیم، اعلام کردیم که دولت موظف است در چارچوب قانون حرکت کند.

وی افزود: نباید شیب یارانه‌ها را تند بگیریم، جامعه ما جامعه آسیب‌پذیری است و مردم هم نگرانند لذا باید شیب هدفمندی را ملایم‌ کنیم و کالای ضروری مردم را که مستقیم در تولید موثر است، نظیر گازوئیل که در کشاورزی و توسعه‌پذیری تولید کالاهای داخل نقش پر اهمیتی دارد، همچنان به صورت یارانه‌ای ادامه دهیم و به نوعی از بخش‌های تولید آسیب‌پذیر حمایت کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه بیت‌المال متعلق به همه ملت ایران است،‌ اضافه کرد: سعی کنیم در اجرای فاز دوم هدفمندی به باورها، اعتقادات و اندیشه‌های مردم آسیبی نرسد،‌ چراکه استفاده از منافع ملی حق همه است و باید جایگاه ملت ایران حفظ شود.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه افرادی که تمکن مالی دارند با انصراف خود به دیگران کمک می‌کنند و موجب تعادل ثروت در جامعه می‌شوند، گفت: افرادی که درآمد بالایی دارند و نیاز به این مبلغ یارانه ندارند با انصراف خود می‌توانند به دیگر همنوعان‌شان کمک کنند، از طرفی هم به دولت اجازه داده شده در صورتی که مشخص شود فرد نیاز به دریافت یارانه ندارد، ‌می‌تواند ۳ برابر مبلغ مورد نظر را از شخص دریافت کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دولت تلاش دارد تا اقتصاد کشور را متعادل کند، لذا با توجه به انصراف افراد خارج نشین یا ابطال شناسنامه‌های افراد فوت شده و همچنین افراد متمکن پیش‌بینی می‌شود ۱۰ تا ۱۵ میلیون نفر با انصراف از دریافت یارانه به دولت و همنوعانشان کمک کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه