اکیپ‌های ویژه اتاق اصناف گیلان بر عرضه کالا در ماه رمضان نظارت می‌کنند

رئیس اتاق اصناف استان گیلان با تأکید بر تشدید نظارت‌ و پایش بازار ویژه ماه مبارک رمضان گفت:‌ اکیپ‌های ویژه اتاق اصناف گیلان بر نحوه عرضه کالاها نظارت می‌کنند.

اکیپ‌های ویژه اتاق اصناف گیلان بر عرضه کالا در ماه رمضان نظارت می‌کنند

به گزارش ۸دی، جلال‌الدین محمد شکریه اظهار داشت:‌ با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و جهت حفظ و ثبات بازار عرضه کالاها و خدمات طرح تشدید بازرسی‌ها توسط بازرسان اتاق اصناف گیلان اجرا می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان عنوان کرد:‌ کالاهای هدف و نرخ محصولاتی که به‌ویژه در ماه مبارک رمضان استفاده می‌شوند از جمله مواردی هستند که به شدت توسط ناظران ویژه اتاق اصناف مورد کنترل و پایش مستمر قرار می‌گیرند.

شکریه هرگونه افزایش قیمت کالاها به ویژه در ماه مبارک رمضان را رد کرد و بیان داشت: برای تحقق این هدف‌ تمهیدات لازم از قبل و با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط نظیر سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان گیلان انجام شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه‌ها و مراکز فروش فوق‌العاده اشاره کرد و ابراز داشت:‌ هرساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و جهت رفاه حال مردم نمایشگاه‌های ویژه این ماه برگزار و انواع کالاهای مورد نیاز با قیمت‌ها مصوب به آنان عرضه می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران درباره برگزاری نمایشگاه فروش فوق‌العاده رشت نیز عنوان کرد:‌ تلاش کردیم در این نمایشگاه که تا ۲۸ اردیبهشت ادامه خواهد داشت انواع کالاهای هدف و محصولات مورد نیاز مردم را با قیمت‌های عادلانه به آنان عرضه کنیم.

شکریه افزایش قیمت فرآورده‌هایی نظیر گوشت قرمز در بازار را بسیار جزئی اعلام کرد و بیان داشت:‌ به جز چند درصد افزایش که اخیراً در بخش عرضه گوشت قرمز آن هم به علت کمبود دام رخ داد قیمت مرغ در این روزها افزایشی پیدا نکرده است.

وی از کنترل قیمت کالاهایی که مشمول طرح نرخ گذاری هستند خبر داد و تصریح کرد:‌ بازرسان اتاق اصناف گیلان در طول ماه مبارک رمضان نسبت به کنترل بازار اقدام خواهند کرد و با مشاهده هرگونه تخطی از قوانین با متخلفان برخورد می‌کنند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران به درج قیمت‌ مصوب بر روی کالاها توسط واحدهای صنفی تأکید کرد و گفت:‌ با توجه به اقدامات انجام شده و عدم کمبود محصولات مختلف مشکل خاصی در مورد عرضه انواع کالاها و خدمات در بازار وجود ندارد.

شکریه گرانی برخی کالاها نظیر روغن‌های جامد را به دلیل تنش‌های ارزی کشور اعلام کرد و افزود:‌ نوسانات بازار ارز و بالا رفتن نرخ‌های جهانی مواد اولیه از جمله عوامل مهمی هستند که می‌توانند تغییراتی در بازار ایجاد کنند.

وی تنظیم بازار را در گرو همکاری همه دستگاه‌ها دولتی و خصوصی دانست و ابراز داشت:‌ بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته مقرر شده است در ماه مبارک رمضان با وجود برخی مشکلات پیش‌رو داخلی کالاها و خدمات با افزایش قیمت مواجه نشوند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه