کارشناس سیاسی در گفتگو با 8دی:

خروج از برجام فرافکنی واشنگتن از شکست هایش در منطقه است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شکست‌های آمریکا در منطقه پی درپی است، گفت: به نظر می‌رسد تلاش ترامپ برای خروج از برجام نوعی فراکنی واشنگتن از شکست‌هایش در منطقه است.

خروج از برجام فرافکنی واشنگتن از شکست هایش در منطقه است

حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ۸دی درباره خروج آمریکا از برجام با بیان اینکه پیش بینی می کردم ترامپ اقدام به خروج از برجام کند، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام در واقع سیاست‌های تشویقی و تبلیغی این توافق هسته‌ای را نادیده گرفت و از بین برد.

وی ادامه داد: عملاً ما هر موقع تحریم و تهدید می‌شویم منسجم‌تر  می‌شویم و اتحادمان بیشتر می‌شود، بنابراین در شرایط فعلی نیز وحدت ملی ما افزایش خواهد یافت.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه من اعتقادم این بود که وقتی ترامپ از برجام خارج شود، باید جشن ملی بگیریم، گفت: در واقع اقدام ترامپ برای خروج از برجام نشان داد که ما توانسته‌ایم بعد از سال‌های دراز در پشت میز دیپلماسی آمریکا را به زانو در بیاوریم و در این شطرنج سیاسی واشنگتن کیش و مات شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد:  در واقع ترامپ با خروجش از برجام نشان داد که تمامی هزینه‌های سنگین سیاسی و اقتصادی این اقدام را می‌پذیرد، به خاطر اینکه هیچ امیدی به پیروزی برای خودش ندارد.

وی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت این است که شکست‌های آمریکا در منطقه پی درپی است، افزود: سیاست خارجی واشنگتن در لبنان، سوریه، عراق، لیبی، یمن و در خلیج فارس شکست خورده است و الان در حالت دفاعی قرار گرفته است.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تلاش ترامپ برای خروج از برجام نوعی فراکنی واشنگتن از شکست‌هایش در منطقه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه