زائران حج تمتع از چه تاریخی اعزام می شوند؟

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از ۲۷ تیرماه امسال اعزام زائران حج تمتع به کشور عربستان آغاز می‌شود.

زائران حج تمتع از چه تاریخی اعزام می شوند؟

به گزارش ۸دی؛ حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت پیشتر گفته بود که بر اساس توافق صورت گرفته با عربستان سهمیه اعزام زائران ایرانی به حج تمتع به نسبت جمعیت کشور با ۳.۵ درصد افزایش بدون احتساب عوامل اجرایی و کارگزاران به ۸۲ هزار و ۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

حمید محمدی در نشست کاربردی یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت درباره برنامه‌های انجام شده در حوزه حج تمتع ۹۷ و عتبات عالیات توضیحاتی را ارائه کرد و افزود: باید برخی محدودیت‌ها و دغدغه‌های سفر حج مانند شرایط هتل‌های مدینه و تعطیلی حمل و نقل از روز‌های پنجم تا چهاردهم ذی الحجه از سوی مدیران اطلاع رسانی شود تا زائران نیز در این رابطه به همراهی بپردازند.

محمدی با تاکید بر بهره گیری از پیام رسان‌های بومی در ارتباط با زائران، عوامل و مردم تصریح کرد: سازمان تفاهم نامه‌ای با پیام رسان گپ امضا کرده است؛ از این رو مدیران لازم است در استان‌ها زائران را به این سمت رهنمون کنند.

وی با اشاره به آسیب شناسی حج سال گذشته بیان کرد: آسیب شناسی حج سال گذشته صورت گرفته است و جلسات توجیهی در استان‌ها برای برنامه ریزی هرچه بهتر در ایام حج تمتع ۹۷ انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برخی از مشکلات و دغدغه‌ها در این سفر به سازمان حج و زیارت مرتبط نمی‌شود، افزود: برخی مشکلات مربوط به شرایط کشور میزبان است که از آن جمله می‌توان به محدودیت‌های اسکان و هتل در مدینه اشاره کرد.

وی به موضوع حمل و نقل شهری در ایام حج تمتع اشاره کرد و افزود: موضوع تعطیلی حمل و نقل از روز پنجم تا چهاردهم ذی الحجه باید مورد توجه و اطلاع رسانی زائران قرار گیرد و در این راستا مدیران کاروان‌ها وظیفه سنگینی خواهند داشت.

به گفته محمدی، موضوعاتی نظیر رعایت قوانین کشور میزبان، مسائل ایمنی، توجه به هشدارها، تاکید بر احترام متقابل، پرهیز از بی احترامی و درگیری و عدم خروج به صورت انفرادی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همانطور که همه بر منظم بودن حجاج ایرانی اذعان دارند، باید این مهم بار دیگر لحاظ شود؛ حجاج ایرانی باید نمونه‌ای از نظم و انضباط باشند و در این راستا مدیران استانی نیز وظایف خود را دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به موضوع پزشکی حج تمتع گفت: در بحث معاینات و پزشکی به طور جد از ورود معدود افرادی که به اعتیاد گرایش دارند، جلوگیری می‌شود؛ چراکه اینگونه افراد در صورت حضور مشکلاتی را برای خودشان، کاروان و سازمان به وجود می‌آورند.

محمدی به موضوع جامه دان حجاج اشاره کرد و گفت: در رابطه با انتخاب جامه دان‌ها باید دقت لازم صورت گیرد؛ یعنی جامه دان‌ها باید مطابق ابعاد تعیین شده باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان گفت: در بحث ارز عتبات عالیات نیز رایزنی‌ها و توافقاتی صورت گرفته است که امیدواریم تاثیرات مثبت آن را شاهد باشیم.

منبع: اقتصاد نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه