ابهام درباره سرنوشت «بن‌سلمان» پس از تیراندازی «الخزامی»+ اسناد

شنبه اول اردیبهشت جاری برابر با بیست و یکم آوریل ۲۰۱۸ بود که فعالان فضای مجازی از جمله سعودی‌ها از وقوع حادثه تیراندازی در نزدیکی یکی از کاخ‌های پادشاهی آل‌سعود در منطقه الخزامی ریاض خبر داده بودند.

ابهام درباره سرنوشت «بن‌سلمان» پس از تیراندازی «الخزامی»+ اسناد

به گزارش ۸دی، از آن زمان تا کنون یعنی بیش از سه هفته است که گمانه‌زنی‌ها میان فعالان و شهروندان عربستانی درباره سرنوشت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به‌وجود آمده است.

مخالفان عربستانی تحلیل‌های مختلفی درباره حادثه شامگاه بیست و یکم آوریل ارائه کرده از جمله فرضیه تلاش برای ترور بن‌سلمان را مطرح کرده روایت رسمی حکومت سعودی درباره آن حادثه را مورد تردید قرار دادند.

آنچه سبب واکنش‌های گسترده در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی عربی و غربی شد، ویدئویی بود که مخالفان در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، در این ویدئو صدای تیراندازی ممتد به گوش می‌رسد. این ویدئو واکنش پلیس ریاض را به‌دنبال داشت، ویدئویی که گمانه‌زنی‌ها درباره بروز درگیری در اطراف کاخ پادشاهی را به‌وجود آورد.

پلیس ریاض مدعی شده بود که حادثه تیراندازی ناشی از ورود یک هواپیمای اسباب‌بازی کنترل از راه دور به حریم هوایی کاخ بوده است، اما فیلم‌هایی که معارضان در فضای مجازی قرار داده بودند نشان می‌داد تیراندازی شدید و شلیک ممتد گلوله حادثه فراتر از آن چیزی است که پلیس ریاض ادعا کرده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه