گرشاسبی: مسلمان گفت قراردادم را تمدید کنم که روی نیمکت بنشینم؟!

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: برانکو به ما اعلام کرده همه بازیکنان را می‌خواهد و ما هم وقتی به مسلمان گفتیم برای تمدید قرارداد بیاید گفت “تمدید کنم که روی نیمکت بنشینم؟!”.

گرشاسبی: مسلمان گفت قراردادم را تمدید کنم که روی نیمکت بنشینم؟!

به گزارش ۸دی، حمیدرضا گرشاسبی شب گذشته در یک برنامه رادیویی در رادیو ورزش صحبت‌هایی در مورد تمدید قرارداد برانکو و بازیکنان آزاد این تیم و همچنین مسائل پیرامون باشگاه پرسپولیس مطرح کرد که در زیر گزیده آن را می‌خوانید.

* زمانی که مسئول ورزش استان تهران بودم بدون اطلاع و به‌یک‌باره از من خواسته شد عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس شوم. خواهش کردم که این اتفاق رخ ندهد چرا که مسئول ورزشی استان تهران بودم و گفتم صلاح نیست به یک باشگاه تهرانی که رنگ خاصی دارد ورود کنم اما وزیر ورزش با حفظ سمت از من خواست که عضو هیئت مدیره پرسپولیس شوم.

* زمانی که به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس انتخاب شدم بیش از ۱۸۰ پرونده نامشخص داشتیم که باید آنها را رسیدگی می‌کردیم. یک‌سری از این طلب‌ها برای ۲۰ سال پیش بود. باشگاه درست یا غلط هرچه پرونده بود را تحویل AFC داده بود و اگر ما به آنها رسیدگی نمی‌کردیم گرفتار می‌شدیم. ۳۲ میلیارد بدهی باشگاه را تا الآن پرداخت کرده‌ایم که ۲۰ میلیارد آن مربوط به بازیکنان و مربیان خارجی بوده و ۱۲ میلیارد آن هم بدهی داخلی بود، با این حال هنوز ۲۰ میلیارد دیگر بدهی داریم. وقتی آمدم قول دادم پرسپولیس را از وضعیت بحرانی خارج کنم و بعد بروم.

* تاکنون دو بار برای رسیدگی به پرونده به دادگاه CAS رفته‌ام چرا که من در پرسپولیس امانتدار مردم بودم. می‌توانستم در تعطیلات عید به‌همراه خانواده به گشت‌وگذار بپردازم اما راهی سوئیس شدم تا به پرونده باشگاه رسیدگی کنم. همین که ما تا الآن یک مورد جریمه ۶۰۰ هزار دلاری را به ۲۵۰ هزار دلار کاهش دادیم کار باارزشی است.

* همه هم‌وغم ما این بود که برانکو قراردادش را تمدید کند. اعتقاد من این است مربی‌ای که سه سال پرسپولیس را قهرمان کرد باید قراردادش تمدید می‌شد، به این دلیل می‌گویم سه سال که سه فصل پیش داوران جام را از چنگ پرسپولیس در آوردند و ۹ امتیاز در حق پرسپولیس اجحاف شد به همین دلیل آن فصل تیم را قهرمان می‌دانم. تیمی که سه فصل متوالی بهترین دروازه‌بان، بهترین دفاع، خط حمله و آقای گل داشته نشان می‌دهد که واقعاً بهترین بوده است. برانکو باید چه‌کار می‌کرده که نکرده؟ در این شرایط باید قرارداد او تمدید می‌شد.

* برانکو فوتبال لیگ برتر ایران را روی زمین آورد. کارهای جدید و زیادی را انجام داد و بازیکنان خوبی را به فوتبال ایران معرفی کرد و بی‌انصافی است اگر زحمات او را نادیده بگیریم.

* در حال حاضر فقط در یک مورد احساس خطر می‌کنم و آن این است که هواداران اعتماد خود را نسبت به تیم از دست بدهند. آنها باید بدانند تیمی که امسال قهرمان شد یک سال از جذب بازیکن محروم بوده و در واقع زحمات زیادی کشیده شد تا این اتفاق رخ داد و همین تیم قرار است فصل بعد وارد مسابقات شود به این خاطر از هواداران می‌خواهم به تیم اعتماد کنند.

* اخیراً نقدی می‌خواندم مبنی بر اینکه گرشاسبی پشت موفقیت‌های برانکو مخفی شده است. واقعاً این تحلیل منصفانه نیست. اگر تیم موفق بوده به‌خاطر یک‌سری مسائل بیرونی هم است. وقتی پول بازیکنان به‌موقع پرداخت می‌شود، حقوق کادر فنی عقب نمی‌افتد، پروازهای تیم سرجایش است و همه مسائل بیرونی تا الآن به‌خوبی مدیریت شده؛ یعنی اینکه همه کارها سرجایش است و باید منصف بود و این مسائل را دید. اگر ما نمی‌خواستیم حقوق بازیکنان را بدهیم مانند گذشته در تیم اعتصاب می‌شد. این انتقادات محلی از اعراب ندارد. کارشناسی که قلم می‌زند نباید ناعادلانه این کار را انجام دهد و این کارش یعنی بی‌اعتماد کردن هواداران به تیم. مگر می‌شود یک تیم بدون مدیریت خوب موفق باشد؟ اگر این‌طور بود بازیکن و مربی تمرین می‌کردند و بازی می‌کردند و دیگر نیازی به مدیرعامل نبود.

* برانکو در مذاکراتش به ما می‌گفت پنجره نقل و انتقالات بسته است و اگر بازیکنان قرار شد تمدید نکنند شرایط سخت می‌شود. او اعتقاد داشت حیثیتش را از کنار جوی آب پیدا نکرده است.

*‌ ما با برانکو چند ماه قبل تفاهم کلی کردیم اما او اصرار داشت بندی در قراردادش باشد مبنی بر اینکه هر موقع صلاح دانست قراردادش را فسخ کرده و برود، به همین خاطر مذاکرات ما طولانی شد. در نهایت او را مجاب کردیم تا این بند را از قراردادش بردارد و قراردادش برای دو سال دیگر تمدید شد.

* برانکو معتقد بود وقتی به پرسپولیس آمد جایگاه تیم در انتهای جدول بود اما الآن و در این ۳ سال در صدر جدول بوده است، از این رو خواست ۱۵ درصد قراردادش را افزایش دهیم که این اتفاق هم رخ داد. قرارداد او در دو فصل گذشته ثابت بود وحتی یک درصد هم اضافه نشد.

* در مورد مسئله محسن مسلمان، من بیشتر از همه وقت گذاشتم و بارها با برانکو صحبت کرده‌ام. ایشان نظرش این بود که مسلمان طوری تمرین نمی‌کند که در ترکیب اصلی قرار بگیرد. به هر حال نظر سرمربی در این مورد شرط است. اینکه مسلمان می‌ماند یا نه تصمیمی است که در آینده مشخص خواهد شد. برانکو به ما اعلام کرده که همه بازیکنان را می‌خواهد و ما هم وقتی به مسلمان گفتیم برای تمدید قرارداد بیاید، گفت “تمدید کنم که روی نیمکت بنشینم؟!”.

* خیلی بد است که هیچ آژانس هواپیمایی، هتل یا خیلی از ارگان‌های دیگر حاضر به همکاری با ما نبودند، چرا که باشگاه به همه اینها بدهکار بود. ما توانستیم این مشکلات را حل کنیم. من تا حالا در عمرم به دادگاه نرفته بودم، اما به‌خاطر پرسپولیس بارها پایم به دادگاه باز شد.

* خیلی از مدیران قبلی به‌خاطر کارهایی که در باشگاه پرسپولیس انجام دادند، گرفتار شدند و به‌خاطر همین کارهایشان پایشان به دادگاه باز شده است. هدف آنها خدمت به باشگاه بود اما به‌خاطر بدهی‌های باشگاه خودشان را گرفتار کردند.

* در مورد پرونده طارمی همه تلاش‌مان را کرده‌ایم تا حدی که باشگاه ریزه‌اسپور خودش را از پرونده بیرون کشید و به دادگاه CAS نامه زد که باشگاه پرسپولیس در جدایی مهدی طارمی بی‌تقصیر بوده و خود بازیکن مقصر بود.

* برخی مصاحبه‌های تلویزیونی درمورد جدایی طارمی از ریزه‌اسپور برای باشگاه پرسپولیس در فیفا گران تمام شد. ما امیدواریم پنجره نقل و انتقالات باز شود اگرچه تا الآن سابقه نداشته که این اتفاق برای تیمی رخ بدهد، اما با تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم امیدواریم این پنجره به‌روی پرسپولیس باز شود. در تاریخ ۵ تا ۱۰ خرداد دادگاه رأی نهایی را صادر خواهد کرد.

* در مورد پرونده طارمی هیچ وقت نخواستم مدیران قبلی را مقصر جلوه دهم چرا که اعتقاد دارم علی اکبر طاهری زحمات زیادی برای پرسپولیس می‌کشید و من بودم و می‌دیدم.

* برانکو انتظار نداشت مترجمش آن صحبت را در موردش مطرح کند، چرا که آنها رفت‌وآمد خانوادگی داشتند. برانکو وقتی صحبت مترجمش را دید مثل لبو سرخ شد و به‌گفته خودش آب از گلویش پایین نمی‌رفت. نیک‌سیرت فعلاً از سوی کمیته اخلاق یک ماه محروم شده است، اما در مورد او برانکو وقتی به ایران آمد تصمیم نهایی‌ را خواهد گرفت.

*‌ بدهی‌های سنگین خارجی و داخلی زیادی داریم که نمی‌خواهم در مورد بدهی‌های داخلی صحبت کنم، اما بودند طلبکاران خارجی که تخفیف بیشتری به ما در مقایسه با طلبکاران داخلی دادند. در حال حاضر بدهی ۲۵۰ هزار دلاری ما به گولچ و ۲۵ هزار دلار به مدیر برنامه‌های او سنگین‌ترین بدهی خارجی ما است.

*‌خیلی از طلبکاران داخلی به باشگاه آمدند و مثلاً به‌جای ۷۰۰ میلیون طلبشان، ۱۵۰ میلیون گرفتند و می‌گفتند “همین که درِ باشگاه را به‌روی ما باز کردید از شما ممنونیم”.

* به‌دنبال این هستیم که در تست‌های مختلف بازیکنان مستعد را به‌خدمت بگیریم این کار را قبلاً هم انجام دادیم. قرار بود در مسابقات لیگ ۲ یا لیگ یک تیم دوم داشته باشیم و آن دسته از بازیکنان جذب‌شده در تست‌ها و همچنین بازیکنان نیمکت‌نشین خودمان را در آن تیم بازی دهیم که نشد، اما این کار در دستور برنامه‌های ما قرار دارد. خودم مربی بودم و می‌دانم برای یک بازیکن یک مسابقه اندازه صد جلسه تمرین ارزش دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه