گیلان رتبه دوم پایگاه های خبری کشور را داراست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: گیلان با داشتن ۱۱۹پایگاه خبری تحلیلی رتبه دوم کشور را به لحاظ تعداد داراست.

گیلان رتبه دوم پایگاه های خبری کشور را داراست

به گزارش ۸دی، فیروز فاضلی اظهار کرد: فرهنگ ،هنر و رسانه در تار و پود استان درآمیخته و ۲۶۰ رسانه در گیلان فعال هستند.

وی اظهار کرد: همچنین ،از ۳۴ استاد مسلم هنرهای تجسمی کشور ۲۸ استاد گیلانی هستند و این موضوع موجب فخر فرهنگ گیلان است.

وی ادامه داد: دو سال است که در نمایشگاه بین المللی کتاب روزی به نام گیلان اختصاص یافته و امسال نیز در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مفاخر گیلان با حضور در نمایشگاه این را پاس داشتند.

وی با کم رمق شدن مجتمع های فرهنگی هنری چون سالن مجتمع خاتم الانبیا (ص) بیان کرد: تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت با اینکه پروژه ای ملی است به یکی از دغدغه های استان تبدیل شده است که امیدواریم هرچه زودتر مرتفع شود.

احداث تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و موسیقی در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.

در این پروژه که از پروژه های ملی استان است و با نظارت دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست، عواملی مانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی های فنی و رعایت موارد خاص آکوستیکی سالن کنسرت هال در طولانی شدن پروژه نقش بسزایی داشته است.

تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ۵۴٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال احداث است.

مساحت فضاهای فرهنگی – هنری استان گیلان، ٣۴ هزار و ٩۴٢ متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه