افزایش یک دلاری قیمت نفت در بازار جهانی

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۷۹.۱۵ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به دیروز ۹۲ سنت افزایش داشته است. سیاست کنترل عرضه اوپک و تحریم نفت ایران از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن قیمت نفت محسوب می‌شود.

افزایش یک دلاری قیمت نفت در بازار جهانی

به گزارش ۸دی، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت دریای شمال ۰.۹۲ دلار گران شد و به ۷۹.۱۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز ۶۴ سنت افزایش یافت و به ۷۱.۶۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی ۷۴.۲۲ دلار قیمت‌گذاری شد.

به گزارش رویترز از جمله مهمترین عوامل بالا رفتن قیمت نفت در معاملات امروز احتمال محدود شدن عرضه نفت به بازار جهانی در نتیجه اعمال احتمالی تحریم‌ها توسط آمریکا علیه ایران بوده است.کنترل عرضه از سوی اعضای اوپک نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نفت به حساب می‌آید.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا کنون اعضای اوپک سیاست کنترل عرضه نفت به بازار جهانی را در پیش گرفته و همین اقدام باعث شده است که تعادل عرضه و تقاضا در بازار جهانی افزایش پیدا کند.

برخی کارشناسان بر این باورند که اعمال دوباره تحریم علیه ایران از سوی آمریکا می‌تواند مبنای خوبی را برای بالا رفتن قیمت نفت ایجاد کند.

تقاضای مناسب برای نفت خام در بازار جهانی نیز یکی از عواملی است که فشار افزایشی بر قیمت نفت وارد می‌کند.

در چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان خرید نفت توسط پالایشگاه‌ها در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزایش یافته است و به روزانه ۱۲.۰۶ میلیون بشکه رسیده است.

بنا به آخرین گزارش اوپک که روز دوشنبه منتشر شد ذخایر نفتی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از حدود ۳۴۰ میلیون بشکه بالاتر از متوسط ۵ سال در سال ۲۰۱۷ به تنها ۹ میلیون بشکه بالاتر از متوسط ۵ ساله آن کاهش یافته است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه