کوچکی‌نژاد:

دولت به تعهد خود درباره حذف یارانه پردرآمدها عمل کند

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با انتقاد از عدم اجرای برخی مصوبات قانونی مجلس توسط دولت گفت: دولت به تعهداتش در مورد حذف یارانه ‌بگیران اضافی عمل نکرده است.

دولت به تعهد خود درباره حذف یارانه پردرآمدها عمل کند

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت:‌ با وجود گذشت مدت زمان زیادی از مصوبه مجلس مبنی بر حذف یارانه‌ افرادی که در جامعه از سطح درآمدی بالایی برخوردارند اما تاکنون دولت هیچ تصمیم و اقدام عملی مشخصی در این رابطه از خود نشان نداده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان خاطرنشان کرد‌‌: ‌هم دولت و هم مجلس پرداخت یارانه‌ به ثروتمندان را ظلمی در حق اقشار آسیب‌پذیر جامعه می‌دانند اما دولت در راستای تحقق این هدف و با اینکه مصوبه مجلس بر اجرای آن تأکید دارد تاکنون برنامه‌ای در این مورد ارائه نکرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس بیان داشت: عدم ورود جدی در مباحث مهم و اجرای تحولات در برخی امور نظیر اجرایی کردن مصوبه حذف یارانه افراد غیرنیازمند جامعه از جمله مشکلاتی است که مابین دولت به‌عنوان قوه مجریه کشور و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دولت در اجرای امور، انقلابی عمل نمی‌کند افزود:‌ اصولاً دولت فعلی دولتی کند و مصلحت اندیش است بنابراین این ویژگی خاص و نوع برخورد با مسائل مختلفی که مهر تأیید قانون را نیز در خودش دارد موجب عدم پیشبرد صحیح برنامه‌های تدوین شده می‌شود.

وی پرداخت یارانه به افرادی که حقوق‌های بالایی دریافت می‌کنند را غیرمنطقی خواند و تصریح کرد:‌ ادامه چنین سیاست اشتباهی توسط دولت یعنی پرداخت یارانه نقدی به کسانی که بالای ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، در حقیقت نوعی ظلم به طبقات پایین‌تر جامعه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون درآمد بسیاری از افراد تا سقف یک‌ میلیون تومان و یا حتی زیر این مقدار است عنوان کرد:‌ بهترین راه برای اجرای صحیح عدالت در جامعه اقدام عاجل دولت در جهت حذف افراد با درآمدهای بالا از چرخه دریافت یارانه‌های نقدی است.

نماینده مردم رشت در مجلس از تمایل و تلاش دولت جهت ممانعت از تصویب قانون حذف یارانه دهک‌های بالا سخن گفت و بیان داشت:‌ با وجود همه تلاش‌ها و رایزنی‌های دولت با نمایندگان مجلس این قانون با رأی بالایی در صحن علنی مجلس مواجه شد و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در مجلس ابراز داشت‌: مجلس در کنار تصویب حذف یارانه پردرآمدها مصوبه بسیار مهم و مرتبط دیگری را نیز مبنی بر عدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سوخت به تصویب رسانید که البته این مورد هم به هیچ عنوان مورد قبول دولت نبود.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از تلاش مجلس جهت اجرای مصوبات قانونی توسط دولت خبر داد و اظهار دا‌شت:‌ با ‌وجود اینکه دولت فعلی خود را در مقایسه با دولت‌های گذشته بسیار قانونمندتر می‌داند اما در عمل می‌بینیم که به بسیاری از قوانین آن‌طور که باید عمل نمی‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه