هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به شکننده بودن رشد اقتصادی آسیا

صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داده است که رشد اقتصادی آسیا به شدت در برابر سیاست‌های حمایتی در عرصه تجارت آسیب‌پذیر است.

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به شکننده بودن رشد اقتصادی آسیا

به گزارش هشت دی، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: چشم انداز رشد اقتصادی آسیا همچنان مستحکم و قوی است ولی این منطقه به شدت در برابر شرایط سخت مالی جهان و حرکت به سوی سیاست‌های تجاری حمایتی آسیب پذیر است.

بر اساس این گزارش صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی آسیا امسال و سال آینده به ۵٫۶ درصد خواهد رسید که این رقم نسبت به پیش بینی قبلی در ماه اکتبر ۰٫۱ درصد رشد داشته است.

صندوق بین‌المللی پول افزود: مزایا و منافع ناشی از جهانی شدن به طور یکسان و برابر در بین مناطق مختلف جهان به اشتراک گذاشته نشده است. اعمال تعرفه‌های تجاری و سیاست‌های درون نگر در کشورهای توسعه یافته می‌تواند ریسک و خطر بزرگی برای اقتصاد جهانی باشد.

این گزارش نشان می‌دهد که تنش‌های سیاسی، حملات سایبری و تغییرات آب و هوایی چالش‌های مهمی برای اقتصاد جهانی به شمار می‌رود. پیر شدن جمعیت نیز یک چالش بزرگ دیگر برای رشد اقتصادی کشورهای مختلف خواهد بود.

تنش در روابط تجاری آمریکا و چین نیز موجب نگرانی‌های زیادی شده است. آمریکا تهدید کرده است که در صورت عدم اصلاح سیاست‌های تجاری چین، تعرفه ۱۵۰ میلیارد دلاری علیه واردات این کشور اعمال خواهد کرد.

منبع: سایت طلا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه