برخواه: تلاش می‌کنیم هفت وزنه بردار ایران روی سکوی بازی‌های آسیایی بروند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: ترکیب اصلی تیم ملی اول مرداد اعلام می شود و تلاش می کنیم هر هفت وزنه بردار ایران در بازی های آسیایی روی سکو بروند.

برخواه: تلاش می‌کنیم هفت وزنه بردار ایران روی سکوی بازی‌های آسیایی بروند

به گزارش هشت دی،محمد حسین برخواه در مورد زمان اعلام ترکیب نهایی تیم ملی وزنه برداری برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا بیان کرد: دومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی را پشت سر می گذاریم و حدود چهل روز است ملی پوشان شبانه روز تمرین می کنند و وضعیتشان در فاصله سه ماه باقی مانده تا بازی‌های آسیایی نسبتا خوب است. ادامه تمرینات‌مان را در گیلان پیگیری می‌کنیم و نهم خرداد رکوردگیری داریم.
او ادامه داد: از هجدهم خرداد نیز ادامه تمرینات‌مان را به صورت مداوم تا بازی‌های آسیایی دنبال خواهیم کرد. پس از رکوردگیری نهم خرداد هفت وزنه بردار به اضافه دو وزنه بردار ذخیره انتخاب می شوند اما ترکیب هفت نفره اصلی اول مرداد اعلام می شود.
برخواه در مورد اینکه با توجه به برابری جنسیتی در بازی های آسیایی و کم شدن تعداد وزنه برداران، چقدر کار برای انتخاب هفت ملی پوش سخت شده است، تاکید کرد: سهمیه وزنه برداری در بازی‌های آسیایی را کم کردند به طوری که برخلاف دوره قبل، این دوره از رقابت‌ها در هفت وزن برگزار می‌شود و هفت وزنه بردار هم باید از هر کشور شرکت کنند. از این رو انتخاب نفرات هم برای ما سخت می‌شود. با این حال تلاش می‌کنیم هر هفت وزنه بردار روی سکو قرار گیرند. در وزن‌های بالا هم قاعدتا دو وزنه بردار در هر وزن خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که برای مسابقات جهانی قرار است از وزنه برداران جوان هم استفاده شود یا خیر، تصریح کرد: بعد از قهرمانی جوانان جهان که تیرماه در ازبکستان است، نفرات برتر تیم ملی جوانان را به اردوی بزرگسالان دعوت می کنیم و این شانس را دارند در قالب تیم ملی بزگسالان در مسابقات جهانی شرکت کنند.

برخواه در مورد کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک توکیو نیز گفت: تمرکز ملی پوشان الان بر روی بازی های آسیایی و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ است . اما ضربه بزرگی به کل ورزش ایران است. امیدوارم بتوانیم بر روی چهار سهمیه (۲سهمیه مردان و ۲سهمیه زنان) خود کار کنیم و فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک را متقاعد کنیم چون وزنه برداری بانوان تازه راه اندازی شده و باید از سهمیه بانوان کم و به مردان اضافه کنند.
او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند این کار شدنی باشد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم. به هر حال چهار سهمیه به ایران داده شده و امیدوارم بتوانیم فدراسیون جهانی و کمیته بین المللی المپیک را متقاعد کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه