پرداخت ۳۱۷میلیاردریال وام به واحدهای صنعتی منطقه آزاد انزلی

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی از پراخت ۳۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳ واحد تولیدی این منطقه در سال گذشته خبر داد.

پرداخت ۳۱۷میلیاردریال وام به واحدهای صنعتی منطقه آزاد انزلی

به گزارش هشت دی،  به نقل از این روابط عمومی ، این سازمان در سال ۹۶ اقدام به ثبت نام، معرفی و پیگیری جهت دریافت یک هزار و پنج میلیارد ریال تسهیلات برای ۴۶ واحد تولیدی فعال منطقه در سامانه بهین یاب نموده است.
بنابراین گزارش تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منطقه به عنوان مهمترین اولویت سازمان منطقه آزاد انزلی برای تسهیل و تسریع روند تولیدی کارخانه های منطقه در دستور کار قرار دارد.
در این راستا معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان اقدام به پیگیری درخواستهای شرکت های منطقه جهت اخذ تسهیلات از سامانه بهین یاب نموده که طی سال گذشته از مجموع مبلغ معرفی شده ،مبلغ ۳۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳ واحد صنعتی منطقه از طریق سامانه مزبور تخصیص یافته و پرداخت شد و بقیه موارد در دستور پیگیری و پرداخت قرار دارد.
معرفی ۴۶ واحد تولیدی برای دریافت افزون بر یکهزار میلیارد ریال تسهیلات خبر داد.
تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی منطقه به عنوان مهمترین اولویت سازمان منطقه آزاد انزلی برای تسهیل و تسریع روند تولیدی کارخانه های منطقه در دستور کار قرار دارد.
در این راستا معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان اقدام به پیگیری درخواستهای شرکت های منطقه جهت اخذ تسهیلات از سامانه بهین یاب نموده که طی سال گذشته از مجموع مبلغ معرفی شده ،مبلغ ۳۱۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۳ واحد صنعتی منطقه از طریق سامانه مزبور تخصیص یافته و پرداخت گردید و بقیه موارد ثبت نام شده در دستور پیگیری و پرداخت قرار دارد.
این گزارش حاکی است سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف سالهای گذشته و سال ۹۶ از طریق برگزاری جلسات کارشناسی با مدیران و کارشناسان واحدهای تولیدی -صادراتی منطقه علاوه بر ارائه مشاوره در نحوه تکمیل فرم های سامانه بهین یاب وزارت صنعت معدن تجارت، پیگیری های لازم را از وزارتخانه مزبور انجام داده و جلسات متعددی با بانک های عامل جهت تسریع در فرایند تخصیص تسهیلات درخواستی از سوی این سازمان صورت گرفته است.
از سوی دیگر با تأمین منابع مالی زمینه اجرای برنامه های تولیدی و طرح های بازسازی کارخانه و نوسازی خطوط تولید نیز فرآهم شده تا واحدهای تولیدی و صادرکنندگان منطقه گام های محکم تری در بازاریابی خود برداشته و موجبات رونق فضای کسب و کار براساس مزایا و معافیت های قانونی منطقه فرآهم می شود تا موجبات افزایش اشتغال در سطح منطقه پدید می آید.
طی یک سال گذشته بانک های ملی، کشاورزی، سپه، توسعه تعاون، صنعت معدن اقدام به همکاری با این سازمان نموده اند و در عین حال سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف چهار سال گذشته با اجرای طرح های حمایتی و مشورت های کارشناسی موفق به فعال سازی ۶۲ واحد تولیدی غیر فعال و راکد با ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۵۱۳ نفر در سطح منطقه شده است.
سامانه بهین ‌یاب به عنوان درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت، پنجره واحد برای ارائه اطلاعات و خدمات مورد نیاز فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت بوده که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌ اندازی شده و تمام درخواست ‌های واحد تولیدی مانند صدور پروانه بهره ‌برداری، اخذ تسهیلات، جواز تأسیس، خرید مواد اولیه، بورس کالا، آمار تولید و غیره از این طریق قابل ثبت و رهگیری است و با همکاری این سازمان و وزارتخانه مزبور طی سالهای گذشته اقدامات مشترک موثری جهت بهره مندی واحدهای تولیدی منطقه از این خدمات صورت گرفته است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای همسود CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه