با نقد توافقنامه ژنو در صدا و سیما موافق هستم/ برخی از آقایان کاسه داغ تر از آش شده اند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان فرموده اند که ما به غرب و آمریکا خوشبین نیستیم و ما نمایندگان مردم نیز به اینها نگاه خوشبینانه ای نداریم.

با نقد توافقنامه ژنو در صدا و سیما موافق هستم/ برخی از آقایان کاسه داغ تر از آش شده اند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از در سیاهکل، محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که۱۱۰ نماینده مجلس طی نامه ای از رئیس سازمان صداوسیما خواستند زمانی را برای منتقدان ژنو در رسانه‌های ملی فراهم آورد تا آنها نقطه‌نظرات خود پیرامون این توافق را بیان کنند.از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز نام کوچکی نژاد، جعفرزاده، رهبری املشی و نعیمی رز به چشم می خورد، آیا شما نیز با این افراد موافق هستید اظهار کرد: بله، ما باید شفاف باشیم و به فرمایش امام خمینی (ره) مردم ولی نعمت ما هستند.

وی با بیان اینکه ما هر وقت مسائل را شفاف برای مردم بیان نکرده ایم، دچار ضرر شده ایم، افزود: به علت اینکه ما در بسیاری از موارد با مردم شفاف نبوده ایم، بعضی از افکار عمومی جامعه ما متمرکز فرکانسهای برون مرزی می شوند. ما اگر در رسانه ملی خودمان با مردم شفاف باشیم، شاید مردم رقبتی برای فرکانسهای بیرون از مرز نداشته باشند.

این نماینده مجلس نهم در پاسخ به این سئوال که چرا شما با وجود اینکه موافق این سئوال بوده اید آن را امضاء نکرده اید گفت: وقتی که طرح و یا سئوالی از وزرا مطرح می شود، الزاماً نیاز نیست تا تمامی نمایندگان آن را امضاء کنند و در رابطه با این موضوع نیز چنین بوده است.

قربانی در پاسخ به این سوال که نظر شما در رابطه با توافقنامه و مذاکرات در حال انجام ایران و ۱+۵ چیست، ابراز کرد: حرکتهایی که تا به امروز انجام داده ایم خوب بوده و اگر به مذاکرات هسته ای نیز خوشبین نیستیم، باید این را بدانیم که به وسیله این مذاکرات به افکار عمومی دنیا اعلام کرده ایم و می کنیم و ثابت نیز خواهیم کرد که دکترین نظامی ما رفتن به سمت بمب اتم و یا سلاح هسته ای نیست و تحقیقات هسته ای ما شفاف و تحت نظارت ان پی تی و برای پیشرفت علمی، پزشکی و داشتن دانش هسته ای برای نیروگاه های برق ما می باشد.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری شاکله ورود ما به موضوع توافقات ژنو و بحث هسته ای را مشخص کرده اند، خاطرنشان کرد: ایشان فرموده اند که ما به غرب و آمریکا خوشبین نیستیم و ما نمایندگان مردم نیز به اینها نگاه خوشبینانه ای نداریم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در رابطه با منتقدان توافقنامه ژنو گفت: برخی از آقایان کاسه داغتر از آش شده اند و یا به تعبیری دایه مهربان تر از مادر شده اند و بر علیه دولت فضاسازی می کنند. البته شاید بعضی از این دوستان که جزو منتقدان دولت و توافقات هستند بر اساس دلسوزی و به عنوان دلسوختگان نظام، خانواده های معظم شهدا، جامعه ایثارگری و همه کسانی که برای آینده ایران دل می سوزانند نیز باشند.

قربانی با بیان اینکه قطعاً نگاه تیزبین مقام معظم رهبری ناظر است و نظارت مجلس بر مذاکرات وجود دارد، افزود: من به عنوان شخصی که نماینده مردم و در مرکز قانون گذاری هستم، می خواهم ضریب اطمینان این آقایان را بالا ببرم و به آنها اطمینان می دهم که تمام بحث مذاکرات هسته ای ما دقیقاً مورد توجه و زیر نظر نگاه تیزبین مقام معظم رهبری است و هر کجا ایشان احساس بکنند که منافع ملی و امنیت ملی ما در خطر است و یا با مذاکرات به چالش کشیده خواهد شد، قطعاً ایشان تلنگری خواهند زد.

وی با اشاره بر اینکه مجلس نیز بر این باور است که تاجاییکه به منافع و امنیت ملی و دستاوردهای فرزندان این کشور لطمه ای وارد نشده، ما می توانیم به مذاکرات ادامه بدهیم و به پیش برویم، تصریح کرد: بعد از ورود ایران به مذاکرات ژنو، هر هفته ما شاهد حضور وزیر امور خارجه و یا رئیس سازمان انرژی اتمی در مجلس شورای اسلامی هستیم. در آنجا مذاکرات محرمانه و گزارشات مو به مو به مجلس ارائه داده می شود.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خواستند وقتی را برای منتقدان ژنو در رسانه‌های ملی فراهم آورد تا آنها نقطه‌نظرات خود پیرامون این توافق را بیان کنند.

در متن این نامه که تاکنون به امضای ۱۱۰ نفر از نمایندگان مجلس رسیده، آمده است:

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای مهندس ضرغامی

با سلام و احترام

درنامه قبلی تعدادی از نمایندگان، درخواست برگزاری جلسات نقد توافق ژنو در رسانه ملی را تقدیم آنجناب نمودند ولی حضرتعالی در پاسخ به درخواست ایشان پاسخ فرمودید: که حمایت از توافقنامه ژنو در دستور کار رسانه ملی است و فعلا رویکرد انتقادی به مصلحت نمی باشد. بماند که بسیاری از نمایندگان ملت نیز مصالح کشور را در این حوزه حتما در نظر گرفته اند که این درخواست را داشته اند ولی جا دارد که جنابعالی مجددا درخواست را بررسی و دنبال نمایید.

دفاع از حقوق یک ملت که آیندگان درباره آن قضاوت خواهند کرد صحبت از دستاوردهای یک ملت است و کیان و حیثیت یک کشور است و جا دارد ذکر شود رویکرد انتقادی نیز عین حمایت است ولی حمایتی مشروط به تحقق منافع ملی کشور عزیزمان.

در رسانه ملی مسئولین مذاکرات صدها ساعت حاضر شدند و به صورت یک طرفه و منولوگ کار خود را در بسته زیبا ارائه نمودند و کمتر منتقدی اجازه حضور در رسانه ملی را داشت تا داخل این بسته به ظاهر زیبا را برای مردم پرافتخار ایران مشخص کند.

هر چند گستاخی های طرف های مذاکره کننده در عدم پذیرش سفر ایران در سازمان ملل، دیدار با براندازان، تحریم های جدید علیه ملت ایران، صدور قطعنامه های توهین آمیز، زیر سؤال بردن انتخاب مردم در خرداد ۹۲، فشار برای آزادی ازدواج همجنس بازان، توهین کلامی مستمر، فشار حقوق بشری برملت پرافتخار در خدمت به بشریت از طرف بی آبروترین کشورها در حوزه حقوق بشر، همه و همه زیبای ظاهری این بسته را از بین برده است.

به نظر جا دارد جنابعالی در این رویه تجدید نظر کنید که اگر بگذرد و منافع ملت ایران از میان رود آن وقت دیر خواهد بود.

به گزارش ۸دی نیوز، محمدمهدی رهبری املشی نماینده رودسر و املش، صفر نعیمی رز نماینده آستارا و جبار کوچکی نژاد نماینده رشت برخی از نمایندگان گیلانی بودند که این نامه را امضا نمودند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محسن پور
بره بذار مسئولین بیان تو تلویزیون تا ببینیم چکوندن دری دی؟! مردم از هم می پرسن این مذاکرات چه طو چه طو ایسه؟ اتو اتو ایسه! مگه تو این مملکت کس به کس نیه که مردم نباید از مذاکرات خبردار بشن. ماشا الله تو کشور همه باهم در حال گفتگو هستن.
جواد
به هرحال آزادی بیان باید به معنی حقیقی در همه ی لایه های جامعه نهادینه بشه . نه فقط در صدا و سیما. البته امیدواریم این سازمان بتونه نقطه ی آغازش باشه. امییییییییییییدواریم
در حاشیه