استاندار گیلان در جلسه مشترک کمیته‌های سیما و منظر، تالاب، و بهره‌برداری اقتصادی از آب‌بندان‌ها

بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری رونق فضای کسب و کار را تقویت می‌کند/ عکس

استاندار با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در گیلان گفت: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق فضای کسب و کار را تقویت کند.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری رونق فضای کسب و کار را تقویت می‌کند/ عکس

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه مشترک کمیته‌های سیما و منظر، تالاب، و بهره‌برداری اقتصادی از آب‌بندان‌ها با اشاره به توافق صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص اعطای تسهیلات به حوزه گردشگری با سود صفر درصد اظهار کرد: باتوجه به تأکیدات رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از ظرفیت گردشگری، وجود آب ‌بندان‌ها در استان گیلان می‌تواند جذابیت بالایی برای ورود سرمایه‌گذاران داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های آب منطقه‌ای، محیط زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معیارها و الزامات سرمایه‌گذاری چند بعدی گردشگری از جمله سازه‌های شناور و ماهیگیری را مشخص کنند تا خارج از چارچوب‌ها گام برداشته نشود.

استاندار گیلان به توافق صورت گرفته با سازمان راهداری درخصوص ساماندهی و نصب علائم جاده‌ای اشاره کرد و افزود: تسریع در اجرای این طرح به کاهش تصادفات، راهنمایی مردم و زیبایی جاده‌های استان کمک می کند.

وی افزود: بنیاد مسکن نیز در ورودی هر روستا باید با نصب تابلوها به معرفی مشخصات هر روستا بپردازد.

سالاری احداث مراکز خدمات بین راهی کوچک در جاده‌های استان را بسیار مهم و کاربردی ارزیابی کرد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها قابلیت ساخت ۴۰۰ مرکز بین راهی در گیلان وجود دارد که با احداث آن بسیاری از نیازهای مردم برطرف می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اجرای معماری سنتی گیلان در احداث مراکز بین راهی کوچک تأکید کرد و اذعان کرد: این مراکز می‌تواند نقطه پیشران فعالیت‌های دیگر موجود در روستا از جمله معرفی ظرفیت‌های گردشگری و واحدهای بوم‌گردی باشد.

استاندار گیلان با اشاره به سفرهای ایام نوروز خود به شهرستان‌ها و مشاهده زباله در کنار جاده‌ها گفت: با احداث مراکز بین راهی مشکل جمع‌‌آوری زباله در محدوده مشخصی توسط متولی این مراکز برطرف می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه