تقویت “فرهنگ اکرام” از برنامه‌های کمیته امداد گیلان در ماه مبارک رمضان است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان با اشاره به پیشتازی خیران گیلانی در برپایی سفره‌های افطاری گفت:‌ تقویت فرهنگ اکرام ایتام از برنامه‌های ‌ویژه کمیته امداد گیلان در ایام ماه مبارک رمضان است.

تقویت “فرهنگ اکرام” از برنامه‌های کمیته امداد گیلان در ماه مبارک رمضان است

به گزارش ۸دی، علیرضا محمدی اظهار داشت:‌ گسترش و نهادینه کردن فرهنگ عالی اکرام ایتام در جامعه و ترغیب هرچه بیشتر خیران گیلانی که همواره در این امر پیشتاز هستند یکی از برنامه‌های ویژه کمیته امداد استان گیلان در ایام ماه مبارک رمضان امسال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان عنوان کرد:‌ مردم نوع‌دوست گیلان در همه ایام سال کمک‌های شایانی را به جامعه نیازمند و افراد تحت پوشش کمیته امداد استان می‌کنند به طوری‌که سال گذشته در برپایی سفره‌های افطاری مقام نخست کشوری را کسب کردند.

محمدی اکرام نیازمندان را از آموزه‌های اصلی دین اسلام خواند و افزود:‌ در آیات مقدس قرآن کریم،‌ سخنان پیامبر اکرم(‌ص) و توصیه‌های‌ ائمه اطهار(‌ع)‌ خطاب به جامعه همواره به موضوع اکرام ایتام و برپایی سفره‌های اطعام نیازمندان تأکیدات و سفارش‌های بسیار زیادی شده است.

وی به تقویت برنامه‌های ویژه اکرام و برپایی سفره‌های افطاری در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و بیان داشت:‌ کمیته امداد امام خمینی(‌ره)‌ استان گیلان امسال نیز طبق سنوات گذشته در نظر دارد از تمام ظرفیت‌های موجود استان به نفع محرومان و نیازمندان استفاده کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان از مشارکت دیگر سازمان‌ها و نهادهای مذهبی گیلان در طرح‌های اکرام ایتام خبر داد و گفت:‌ در این راستا تفاهم‌نامه‌های مشترکی نیز بین کمیته امداد و سازمان‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی،‌ اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه گیلان به امضاء رسیده است.

محمدی مردم گیلان را در انجام امور خیر و خداپسندانه به‌ویژه در ماه مبارک رمضان همواره پیشقدم اعلام کرد و بیان داشت:‌ برپایی سفره‌های افطاری به شکلی که فقیر و غنی هر دو در کنار هم از نعمت‌های الهی بهره‌مند شوند تنها گوشه‌ای از نیات انجام شده توسط خیران گیلانی است.

وی با بیان اینکه صددرصد هزینه‌های مربوط به اکرام و برپایی سفره‌های افطاری توسط خود خیران تأمین می‌شود تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه استان گیلان دارای حدود ۵ هزار یتیم و ۷ هزار نیازمند مشمول طرح محسنین است از تمام دستگاه‌ها و نهادهای استان تقاضای کمک و مساعدت ویژه داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان این نیازمندی‌ها را در حوزه‌های مختلفی عنوان کرد و افزود:‌ مشکلاتی نظیر مسکن،‌ پوشاک،‌ تغدیه،‌ مسائل آموزشی و بهداشتی از مواردی است که اقشار آسیب‌پذیر در آن به شدت نیازمند مساعدت دستگاه‌ها و خیران هستند.

محمدی از برگزاری همایش بزرگ گیلانیان مقیم تهران در نیمه ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و ابراز داشت‌: همایش مذکور در راستای بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های خیران گیلانی مقیم تهران جهت کمک و یاری رساندن هرچه بیشتر به نیازمندان در تاریخ ۹ خرداد برگزار خواهد شد.

وی تأمین جهیزیه،‌ مسکن ‌و یا پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه را از دیگر حوزه‌هایی که نیازمند مشارکت خیران است دانست و افزود:‌ امیدواریم مر‌دم خیر استان گیلان در ایام ماه مبارک رمضان که معروف به ماه اکرام است به کمک نیازمندان شتافته و نگاه مهربان خود را از آنان دریغ نکنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه