عضو هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با 8دی:

امکان توسعه منطقه آزاد در نوار ساحلی گیلان/ درآمد استان از میانگین سرانه کشوری پایین تر است

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: این امکان وجود دارد که نوار ساحلی گیلان را جز منطقه آزاد برای سرمایه گذاری قرار دهیم تا از توانمندی ها و ظرفیت های این مناطق استفاده شود و اقتصاد استان شکوفا شود.

امکان توسعه منطقه آزاد در نوار ساحلی گیلان/ درآمد استان از میانگین سرانه کشوری پایین تر است

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در خصوص فعالیت های تجاری در مناطق آزاد، اظهار کرد: مناطق آزاد فعالیت های خوبی را آغاز کرده اند و برای شفای اقتصاد در مناطق آزاد کارهای خوبی صورت گرفته است اما کافی نیست و باید تقویت و حمایت شود.

وی در ادامه با اشاره به منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: محدودیتی در بخش واگذاری زمین های این منطقه وجود دارد که باید از این مشکل خارج شویم همانطور که در بحث ایاب و ذهاب خودروهای منطقه آزاد رابه سراسر گیلان توسعه دادیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه  این امکان وجود دارد که کل استان مخصوصا نوار ساحلی اش را جز مناطق آزاد قرار دهیم، بیان کرد: در بخش سرمایه گذاری هم این بحث وجود دارد که نوار ساحلی گیلان از رودسر تا. انزلی و از انزلی تا آستارا را منطقه آزاد برای سرمایه گذاری قرار دهیم تا از توانمندی ها و ظرفیت ها استفاده شود و اقتصاد استان شکوفا شود.

عباسی با تأکید بر اینکه درآمد استان گیلان از میانگین سرانه درآمد کشور پایین تر است، تصریح کرد: گیلان جز استان های پایین میانگین سرانه درآمد است و باید به سطح مطلوبی دست پیدا کند.

وی افزود: در این راستا برای خیل عظیم جوانان ما که بیکار هستند اشتغال ایجاد می شود و گردشگری، کشاورزی و سایر بخش ها و تولیداتی که داریم در مناطق آزاد به سطح مطلوبی می رسند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه