وزارت خارجه چین:

پکن مایل به توسعه روابط با تهران است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد چین مایل است ارتباطات خود با ایران و دیگر طرف‎های مساله در زمینه برجام را حفظ کند.

پکن مایل به توسعه روابط با تهران است

به گزارش هشت دی،’گنگ شوانگ’ در نشست خبری خود با رسانه های داخلی و خارجی درباره دیدار ‘محمد جواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران از چینکه بنا به دعوت ‘وانگ یی’ وزیر خارجه چین صورت گرفت افزود: همان طور که می‎دانیم ظریف در این سفر از چین، روسیه و اروپا دیدار می‎کند و با مقامات این کشورها درباره مساله هسته‌ای ایران تبادل نظر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: چین یکی از طرف های برجام است و اوضاع را از نزدیک پیگیری می‌کند و مایل است تا ارتباطات با ایران و دیگر طرف‎ها را حفظ کند.

‘محمد جواد ظریف’ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه به منظور رایزنی و تبادل‌نظر درباره برجام با مقامات چین، به پکن سفر کرد.

وزیر خارجه ایران بر مبنای دستور العمل حسن روحانی رئیس جمهوری، به منظور رایزنی و تبادل نظر با اروپا و دیگر طرف‌های برجام و بررسی امکان تداوم برجام در صورت تضمین منافع ملت ایران، از شنبه شب سفر فشرده‌ای را به چین، روسیه و بلژیک آغاز کرد و در ایستگاه اول امروز یکشنبه با مقامات چینی دیدار و گفت ‌و گو کرد.

ظریف در این سفر با ‘وانگ یی’ وزیر خارجه چین دیدار و گفت و گو و در مورد برجام و همچنین راه های توسعه همکاری هایسیاسی و اقتصادی دو جانبه رایزنی کرد.

ترامپ سه شنبه گذشته (۱۸ اردیبهشت – ۸ مه) خروج آمریکا از توافق هسته ایران و ۱+۵ و بازگرداندن تحریم های علیه ایران را اعلام کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا بلافاصله در مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق هسته ای  ایران تاکید کرد انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

رئیس جمهوری ایران در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با ۵ کشور باقی مانده در توافق ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه