نمایش تَفلت در رشت روی صحنه می رود

نمایش ‘ تفلت ‘ کاری برای کودکان و نوجوانان به کارگردانی ابراهیم حسن زاده از ۲۷ اردیبهشت تا ۵ خرداد در رشت روی صحنه می رود.

نمایش تَفلت در رشت روی صحنه می رود

به گزارش هشت دی،کارگردان این نمایش گفت: طرح نمایش تَفلت با تکیه بر خلاقیت پردازش شده و در مورد اثرات تکنولوژی روی کودکان است.
ابراهیم حسن زاده اظهار داشت : ماجرای تَفلت در باره‌ی چند عروسک است که هر کدام نشانی از سنت هستند عروسکهایی نظیر مبارک و عروسه گوله و به گونه‌ای یادآور سنتی که کم‌کم دارد به انزوا کشیده می‌شود.
وی افزود: نمایش به اصطلاح از زبان عروسک‌های قدیمی واگویه می‌شود درد دل می‌کنند که چرا دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؟ چرا باهاشان بازی نمی‌شود؟ چرا فکر می‌کنند که عروسک‌ها دیگر کهنه شده‌اند و از مُد افتاده‌اند؟ به گفته وی این نمایش می‌خواهد بگوید که هنوز هم می‌شود از عروسک‌های قدیمی در بازی‌ها استفاده کرد.
وی یاداور شد: در گذشته کودکان بازی‌ها و وسایل سرگرمی‌ای داشتند که توانایی ذهنی و خلاقیت‌شان را افزایش می‌داد به اصطلاح بازی‌هایی بود که در آن تحرک داشتند در حالی که اکنون ساعت ها با موبایل و تبلت مشغول می شوند که همین یک جا نشینی و بی تحرکی زمینه ساز انواع آسیب‌های جسمی مانند چاقی و انواع آسیب روانشناختی (پرخاشگری و اهمالکاری) است.
ابراهیم حسن زاده کارگردان پرکار حوزه‌ی تئاتر کودکان در مورد سابقه‌اش در حیطه تئاتر چنین گفت: از سال ۷۲ وارد تئاتر شدم در ابتدا در کارهای کودک بازی می‌کردم، انجمن نمایش می‌رفتم و بعد کم‌کم در کارهای مختلف به ویژه نمایش‌های کودک دستیار کارگردان شدم و سپس در سال ۸۰ رسماً وارد حوزه‌ی کارگردانی نمایش شدم و نمایش‌های جدی بزرگسال و کودکِ مختلفی را کارگردانی کردم. و مدتی هم با صدا و سیمای استان گیلان در بخش در برنامه کودک فعالیت کردم.
وی در ادامه افزود: در این نمایش محمود رضایی دستیار کارگردان، تهمینه فرمان‌بردار مدیر تولید، آرزو رجبی منشی صحنه، کارن شریفی و سوده حسینی گریمور کار هستند و مریم خدا بخش و مریم شادکام و سوده حسینی میثم مظفری از عوامل دیگر این کار می‌باشند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه