شهردار رشت:

رشت میزبان دو آژانس بین‌المللی سازمان ملل شد

شهردار رشت گفت: اجلاسی با حضور دو آژانس بین‌المللی یونسکو و یونی سازمان ملل در شهر رشت برگزار می‌شود.

رشت میزبان دو آژانس بین‌المللی سازمان ملل شد

به گزارش  ۸دی، مسعود نصرتی ظهر امروز در دیدار با سفیر کشور اتریش در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حضور سفیر اتریش در شهر رشت بسیار مبارک و حائز اهمیت است اظهار داشت: ارتباط بین کشور ایران و اتریش همواره در ایام دشوار و سخت آزموده شده و تدوام دارد.

شهردار رشت با بیان اینکه تداوم همکاری با کشور اتریش همواره برای جمهوری اسلامی ایران ارزشمند است خاطرنشان کرد: پیشینه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشور اتریش به طور ویژه بیانگر اهمیت ویژه این ارتباطات بوده و افزایش این تعاملات به طور ویژه دنبال می‌شود.

رئیس مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم با تاکید بر اینکه سه پیشنهاد در این دیدار از سوی ایران و شهر رشت به منظور توسعه همکاری با کشور اتریش مطرح می‌شود گفت: امید است پیشنهاد‌های مطرح شده با همکاری وزارت امور خارجه دو کشور گام به گام به مرحله اجرا برسد.

نصرتی با اشاره به اینکه شهر رشت پیشنهاد سرمایه‌گذاری در حوزه کارخانه زباله‌سوز و تراموا را از سوی شرکت‌های اتریشی دارد تصریح کرد: حضور سفیر اتریش در رشت گامی موثر برای اجرایی شدن این پروژه‌ها در شهر رشت است و این پروژه‌ در این شهر دنبال می‌شود.

رئیس مجمع جهانی شهر‌های اسلامی از برگزاری اجلاسی با مشارکت دو آژانس سازمان ملل آژانس‌های یونسکو و یونی در ۶ ماه آینده در شهر رشت خبر داد و بیان کرد: حضور شهر رشت در شبکه شهر خلاق یونسکو و دبیر خانه دائمی محیط زیست از جاده ابریشم در اجلاس مذکور به بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از کشور اتریش دعوت می‌شود در اجلاس مذکور شرکت کند تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود با مدیریت سفیر اتریش و با توجه به شرایط اقلیمی و گردشگری شهر رشت یکی از شهر‌های کشور اتریش برای انعقاد قرارداد خواهر خواندگی با شهر رشت معرفی شود و به طور حتم با عقد این قرارداد دو شهر می‌توانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

شهردار رشت صنعت گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مطرح و مهم شهر رشت عنوان کرد و افزود: همکاری و تعامل دو کشور ایران و اتریش می‌تواند در حوزه‌های مختلف توسعه یابد و شهر رشت از توسعه همکاری با شهر‌های مختلف کشور اتریش استقبال می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه