۴۰ هزار جلد کتاب خطی و سنگی در کتابخانه ملی موجود است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: ۴۰ هزار جلد کتاب خطی و سنگی و حدود سه میلیون جلد کتاب چاپی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موجود است و این سازمان از فرهنگ و تاریخ دیرین ایران، نگهداری و حفاظت می کند.

۴۰ هزار جلد کتاب خطی و سنگی در کتابخانه ملی موجود است

به گزارش هشت دی،اشرف بروجردی غروب جمعه در بازدید از مدرسه تاریخی داریوش آستارا افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط دولت برای خریداری و نگهداری کتاب ها و اسناد تاریخی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی اختصاص یافت و امسال نیز حدود ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: ۲۰ درصد اعتبارات سازمان اسناد، برای بهینه سازی شرایط نگهداری کتاب ها و اسناد صرف می شود و ۲۵ درصد از کتاب های خطی و سنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، الکترونیکی شده است.
وی بیان کرد: بیشتر اعتبارات سازمان اسناد، برای تامین حقوق پرسنل صرف می شود و در صورت اختصاص اعتبارات لازم، تعداد کتاب های این سازمان افزایش خواهد یافت.
بروجردی ادامه داد: دولت نگاه ویژه ای به جایگاه بانوان دارد و ۵۰ درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و در دولت تدبیر و امید، انتصاب بانوان به عنوان فرماندار، بخشدار، معاون وزیر و مدیران کل استانداری را شاهد هستیم.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمندی نظیر مدارس تاریخی حکیم نظامی و داریوش و ساختمان چوبی گمرک برخوردار است.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا تعدادی از چهره های ماندگار حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آستارا با حضور مشاور فرهنگی رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تجلیل شدند.
اشرف بروجردی عصر جمعه در این مراسم در سینما دریای آستارا گفت: تاریخ گذشتگان ایران در قالب اسناد مهم در اختیار بسیاری از خاندان هاست و باید حفاظت و برای نسل جوان عرضه شود.
وی افزود: ۱۹ اردیبهشت روز اسناد ملی و میراث مکتوب، بهانه ای برای احیا و بازخوانی فرهنگ غنی گذشتگان است و سرمایه انسانی موجود کشور را باید غنیمت بدانیم.
وی اظهار کرد: مردم باید با ایفای نقش در پاسداشت اسناد تاریخی و فرهنگی خود، سازمان اسناد و کتابخانه ملی را یاری کنند و مدیران استانی و شهرستانی، فرصت های توسعه فرهنگی و اجتماعی را قدر بدانند و برای کشف استعدادهای فرهنگی تلاش کنند.
بروجردی بیان کرد: فرمانداری آستارا با سازمان اسناد و کتابخانه ملی تعامل خوبی دارد و این مهم، گامی برای معرفی فرهنگ غنی این شهرستان است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه