رایزنی ایران با ایرباس قبل از اعمال دوباره تحریم‌ها

یک مقام ایرانی اعلام کرد گفتگو با شرکت‌ هواپیماسازی اروپایی ایرباس به منظور استفاده از دوره انتظار قبل از اجرای تحریم‌های آمریکا آغاز شده است.

رایزنی ایران با ایرباس قبل از اعمال دوباره تحریم‌ها

به گزارش هشت دی، یک مقام ایرانی امروز جمعه اعلام کرد گفتگو با شرکت‌های هواپیما سازی اروپایی ایرباس و‌ ای تی آر ATR به منظور استفاده از دوره انتظار قبل از اجرای تصمیم آمریکا به اعمال تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده است.

بر این اساس، اصغر فخریه کاشان — مشاور وزیر راه و شهر سازی ایران — اعلام کرد «ما با ایرباس در ارتباط هستیم و آن‌ها همه سناریو‌های ممکن را در دوره محدودی که در اختیار ما است بررسی می‌کنند».

وی در گفتگوی تلفنی به رویترز گفت: «همه چیز به حمایت و سیاست‌هایی بستگی دارد که دولت‌های اروپایی در پیش می‌گیرند». ایرباس به این اظهارات واکنش نشان نداده است. ایرباس از جمله شرکت‌های بزرگ اروپایی است که تحت تاثیر اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه خروج واشنگتن  را از توافقنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد. ایران از ایرباس خواسته است مشخص کند که آیا به فروش هواپیما به جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد یا نه.

شرکت ایران ایر از این شرکت هواپیماسازی اروپایی حدود ۱۰۰ فروند هواپیما به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سفارش داده است. ارزش سفارش‌های تهران از بوئینگ نیز ۱۷ میلیارد دلار (۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو) ارزیابی شده است. ایران همچنین به ای تی آر، شرکت متعلق به ایرباس و لئوناردو ایتالیا چند هواپیما سفارش داده است. این مقام ایرانی ابراز امیدواری کرد ایران هواپیما‌های‌ ای تی آر دیگری را وارد کند، اما چند «مسئله فنی» وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه