شبکه های غربی با گروه های مشاوره در صدد ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس بین ملت خود هستند+ تصاویر مراسم

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد گیلان،نیاز دنیا به هنر متعهد را مورد تاکید قرارداد وگفت:امروز دنیا به دنبال شبیه سازی فرهنگ بسیج است.

شبکه های غربی با گروه های مشاوره در صدد ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس بین  ملت خود هستند+ تصاویر مراسم

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، حجت الاسلام علی کریمیان در مراسم بزرگداشت دکتر غلامرضا رحمدل در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیاء رشت ،با اشاره به ایتکه دکتر رحمدل به عنوان یک الگو برای جوانان مطرح است ،اظهار کرد: : باید سعی کنیم اندیشه های مرحوم رحمدل و شهید آوینی را گسترش دهیم.

وی با تصریح بر اینکه شعر از برترین و زیباترین هنرها است،افزود: هنری که متعهد و انسان ساز باشد ستودنی است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد گیلان، با اشاره به دغدغه هایی که برای اصحاب هنر در دنیای امروز ایجاد شده است،گفت:حرف های کارگردان بزرگ ایران ابراهیم حاتمی کیا در خصوص فیلم “چ” اهمیت هنر متعهد را آشکار می سازد .

حجت الاسلام کریمیان با بیان اینکه حاتمی کیا به این مسئله اشاره دارد که هنرمند باید هنر خود را هدایت کند ،اظهار کرد: هنر متهعد در غالب و محتوا  براساس موازین و ارزشها حرکت می کند.

وی شهید آوینی را نمونه ای از هنرمند متعهد خواند و خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در دنیای غرب هنر به شدت از ول بودن و مردگی در محتوا رنج می برد.

 مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد گیلان،با تاکید بر اینکه هنر در غرب به بن بست  رسیده است ،گفت: مرحوم رحمدل مصادق هنرمند واقعی است که براساس باورها و ارزش های اسلامی  هنر تولید می کنند.

حجت الاسلام کریمیان با تاکید بر اینکه شهید آوینی معتقد به اینکه هنر باید آزاد و بی قید باشد نبود،گفت : دلیل اینکه کار وی تاریخ مصرف ندارد تعهد وی  به ارزش ها است .

وی با تصریح بر اینکه آنچه که امروز در دنیا به شکل کلان مشاهده می شود شبیه سازی از کارهای شهید آوینی است ،بیان کرد: فوکویاما در بحث های دیپلماسی خود سریعا می گوید که آمریکا و دنیای غرب در حال فروپاشی هستند و باید برای آن فکری کرد.

وی با اشاره به صحبت های فوکویاما مبنی بر اینکه ایران اسلامی آنقدر اوج گرفته که نمی توان به آن رسید ،گفت : روشنفکران غربی رمز موفقیت ایران را در احیای روحیه دفاع مقدس و بسیجی می دانند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد گیلان با تصریح بر اینکه در آمریکا محتوای برنامه های شهید آوینی کپی سازی می شود ،بیان کرد: شبکه های غربی با گروه های مشاوره در صدد ترویج فرهنگ عاشورایی،دفاع مقدس را بین  ملت خود هستند.

حجت الاسلام کریمیان با اشاره به فیلم سرباز رایان اظهار کرد: این فیلم ادبیات شهید آوینی است.

وی با تصریح بر اینکه  فیلم سرباز رایان در برگیرنده محتوای روایت فتح شهید آوینی است ،اظهار کرد: آنان شروع به شبیه سازی از فرهنگ دفاع مقدس کردند تا جوانان آنان مانند جوانان ایرانی در مقابل سختی ها مقاوم شوند.

وی با تصریح بر اینکه به تصویر کشیدن جبهه و جنگ و الفاظی مانند خسته نباشی برادر در فیلم سرباز رایان قابل توجه است افزود: امروز دنیا به دنبال شبیه سازی فرهنگ بسیج است.

وی نیاز دنیا به هنر متعهد را مورد تاکید قرارداد و گفت: امروز باید هنر انقلابی اسلامی در حوزه های حماسی پرورش یابد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آزاد گیلان با بیان اینکه برخی از مسئولان فرهنگی ما امروز خوابند و بیدار نمی شوند،گفت: غرب در بسیاری از بن بست هایی که به آن دچار شده است نیاز به هنر ایرانی اسلامی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه