عملکرد فوتبال گیلان در فصل ۹۶ – ۹۷

فوتبال گیلان در فصل ۹۶ – ۹۷ عملکرد پرفرازونشیبی داشت و به جرأت می‌توان گفت ماندگاری سپیدرود در لیگ برتر مهم‌ترین اتفاق فوتبالی فصل ۹۶ – ۹۷ بود.

عملکرد فوتبال گیلان در فصل ۹۶ – ۹۷

به گزارش هشت دی،در فصل ٩۶-٩٧ فوتبال گیلان سال پرفرازونشیبی داشت، سالى به‌دوراز سقوط که با ماندگاری سپیدرود توانست عدم صعود ملوان و داماش را جبران کند.

در دسته‌های پایین‌تر جایى که خبر از حضور پررنگ رسانه‌ها نیست، در لیگ استانى، شهردارى آستارا توانست با قهرمانى جواز حضور در زیرگروه لیگ دسته سوم را کسب کند و حالا آستارایی‌ها با هواداران پرشور خود در سطح کشورى به‌عنوان نماینده گیلان نماینده دارند؛ در این لیگ شاهین انزلی با نائب قهرمانی توانست جواز حضور در رقابت‌های جام حذفی کشور را به دست آورد.

پاس گیلان نماینده سوم رشت توانست از زیرگروه به مرحله دوم لیگ دسته سوم راه پیدا کند و با پنجمی در مرحله پایانی لیگ سه، یک سهمیه در لیگ کشوری به استان گیلان اضافه کند؛ در این لیگ تیم محبوب غرب گیلانی دوباره قامت راست کرد و از لیگ سه به لیگ دو صعود کرد؛ با صعود چوکا به لیگ دسته دوم، گیلان در فصل ۹۷ – ۹۸ سه نماینده در سطح سوم فوتبال ایران دارد.

صعود پاس به مرحله دوم لیگ دسته سوم و صعود چوکا به لیگ دسته دوم، کارنامه مثبتی از نمایندگان گیلان در لیگ دسته سوم برجای گذاشت لیکن این کارنامه در لیگ دسته دوم و اول برای گیلانی‌ها چندان مثبت نبود؛ داماش گیلان و گیلان مهر فومن با صعود به مرحله پایانی لیگ دسته دوم بارقه‌هایی از امید برای فوتبال گیلان پدید آوردند تا دست‌کم یک سهمیه دیگر در لیگ دسته اول به گیلان اضافه کنند لیکن این دو تیم در آخرین گام‌ها کم آوردند و قافله را به رقبا باختند و از صعود بازماندند درست مانند ملوان در لیگ یک که با ششمی نتوانست جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد.

مهم‌ترین اتفاق فوتبال گیلان در فصل ۹۶ – ۹۷ حفظ سهمیه لیگ برترى استان توسط سرخ‌های گیلان است؛ سپیدرود با تلاش فراوان توانست به این مهم دست پیدا کند.
بدون شک ضعف مدیریتى و کمبود منابع مالى مناسب و دائمی، این سه تیم را از رفتن به سطح بالاتر منع کرد درحالی‌که هر سه تیم شایسته این اتفاق بودند.

فوتبال گیلان با سالی مملو از صعود و بقا به کار خود در فصل ۹۶ – ۹۷ پایان داد اما آنچه جلب‌توجه می‌کند عدم سقوط هیچ‌یک از تیم‌های مطرح استان در این فصل است؛ فوتبالی که با مدیریت صحیح‌تر و کمی تزریق مالی بیشتر می‌تواند حرف‌های بسیاری در سطح ملی داشته باشد.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه