اعزام کاروان پیاده زائران گیلانی به مرقد امام خمینی(ره)

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان از اعزام کاروان پیاده زائران مرقد امام خمینی (ره) همزمان با سوم خرداد در این استان خبر داد.

اعزام کاروان پیاده زائران گیلانی به مرقد امام خمینی(ره)

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، ابراهیم جوادی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ویژه‌برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان اظهار کرد: سوم خرداد به اعتقاد سپاه بزرگ‌ترین حماسه دفاع مقدس است.

وی عملیات بیت‌المقدس را در راس عملیات‌های دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: خرمشهر قهرمان پس از ۵۷۵ روز اسارت آزاد شد.

جوادی با تاکید بر جنبش فرهنگی در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار، مقاومت، پایداری و ولایتمداری در جامعه باید مد نظر برنامه‌ریزان باشد.

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان به اجرای سه برنامه محوری همزمان با سوم خرداد در این استان اشاره کرد و گفت: بهار امسال کتاب‌های «ره‌یافتگان وصال» خاطرات رزمندان دوران دفاع مقدس و «همرنگ ایمان» خاطرات شهید سید مهدی سید جوادی دانشجوی دانشگاه الکترونیک انگلستان که به عنوان شهید شاخص علمی مطرح است، رونمایی می‌شوند.

وی از اعزام کاروان پیاده زائران مرقد امام خمینی (ره) همزمان با سوم خرداد در گیلان خبر داد و تصریح کرد: کاروان مذکور عصر سوم خرداد سال جاری از مصلای رشت به مرقد مطهر امام (ره) اعزام می‌شوند.

جوادی با اشاره به حضور راویان دفاع مقدس در سازمان‌ها و نهادهای گیلان، یادآور شد: اقشار مختلف بسیج به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه صادر می‌کنند.

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان رونمایی از تابلوی یادمان مبادی خروجی و ورودی استان را از جمله برنامه‌های این ستاد در سال ۹۳ خواند و اظهار کرد: یادمان شهدای شاخص گیلان در ورودی شهرهای رودبار، رودسر و آستارا رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی توسط اقشار بسیج پزشکان، دانش‌آموزی، دانشجویی و … برای سوم خرداد تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: همایش‌هایی با موضوع آزادسازی خرمشهر در گیلان برگزار می‌شود.

جوادی از برگزاری یادواره شهدا در ۱۸ نواحی و شهرستان همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در گیلان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۵۰ یادواره شهدا همزمان با سوم خرداد در استان برگزار شد.

مسئول ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان با اشاره به ۲۶۰ شهید استان در عملیات بیت‌المقدس، تصریح کرد: «داود حق‌وردیان»، «علیرضا ناصحی»، «رضا دانا»، «حمید احمدیان» و «سید احمد سادات کیایی» از شهدای شاخص گیلان در عملیات مذکور هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه