گرایش به مواد مخدر علت ۳۴ درصد طلاق ها در کشور است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرگیلان با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر شوک هزاره سوم نام گذاری شده است گفت: ۳۴ درصد ثبت طلاق کشور بر اثر گرایش اعتیاد به مواد مخدر است.

گرایش به مواد مخدر علت ۳۴ درصد طلاق ها در کشور است

به گزارش ۸دی، محمد حسین شاهکویی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، امروز (۲۰اردیبهشت) در مراسم نکوداشت خیرین، نجاتگران، امدادگران و داوطلبان هلال احمر که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: جهت ریشه کن کردن بلای خانمان‌سوز اعتیاد همه باید پای کار باشند.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید اجتماعی شود، گفت: مسئله اجتماعی مواد مخدر اکنون تبدیل  به معضل اجتماعی شده است که پیشگیری و پیگیری این مشکل در دست بررسی است.

شاهکویی با تاکید بر اینکه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر در دستور کار است، اذعان کرد: پنج کمیته تخصصی در این زمینه در گیلان تشکیل شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان افزود: طبق آمار دریافتی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در چشم انداز پنج ساله ۲۵ درصد از معتادین و همچنین گرایش به شیوع این بیماری باید کاهش یابد تصریح کرد: ۳ هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲هزار جانباز مواد مخدر در کشور وجود دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه تلاش ها و پیگیری های تقاضای مواد مخدر باید در جامعه شناسایی شود اضافه کرد: وقتی تقاضا در جامعه باشد عرضه مواد مخدر نیز گسترش خواهد یافت.

وی اذعان کرد: ۲۰درصد معتادین بالای فوق دیپلم و ۶۰درصد معتادین متاهل بوده که بر اثر اعتیاد شغل شان را از دست داده اند.

شاهکویی اظهار کرد: ۳۴ درصد طلاق ها در کشور بر اثر اعتیاد و ۶۰ درصد زوجینی که برای طلاق به دادگاه مراجعه کردند به علت معضل اعتیاد بوده است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه