ولی داداشی:

مسئولان آب و فاضلاب گیلان در اجرای پروژه فاضلاب آستارا کوتاهی می‌کنند

نماینده مردم آستارا در مجلس با انتقاد بسیار شدید از نحوه عملکرد مدیران آب و فاضلاب استان گیلان و عدم اجرایی شدن پروژه فاضلاب شهرستان آستارا گفت:‌ مسئولان شرکت آب و فاضلاب گیلان در اجرای پروژه فاضلاب آستارا کوتاهی می‌کنند.

مسئولان آب و فاضلاب گیلان در اجرای پروژه فاضلاب آستارا کوتاهی می‌کنند

به گزارش ۸دی،‌ ولی داداشی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ با وجود اخذ اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی پروژه احداث فاضلاب شهرستان آستارا در سال ۹۶ این طرح همچنان مسکوت مانده است و در صورت ادامه این روند مراتب شدید اعتراض خود را به مسئولان وزارت نیرو ارائه خواهم داد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه پس از ۱۷ ماه رایزنی ۲۰ میلیارد تومان برای احداث پروژه فاضلاب شهرستان آستارا اخذ شد گفت:‌ با وجود تأمین بودجه اجرای این طرح در سال گذشته که یکی از اولویت‌ها و نیازمندی‌های اساسی مردم فهیم شهرستان آستارا محسوب می‌شود هنوز عملیات اجرای آن آغاز نشده است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با ابراز تأسف از اهمال‌کاری مسئولان مربوطه استان جهت عملیاتی‌کردن طرح مذکور افزود:‌ اگر امسال نیز وضعیت اجرا و عملیاتی کردن پروژه فاضلاب شهرستان آستارا به همان منوال ناقص سال گذشته ادامه پیدا کند بنده به‌زودی مراتب اعتراضی شدید خود را به وزارتخانه مربوطه اعلام می‌کنم.

داداشی با بیان اینکه علت این کم‌کاری‌ها و عدم اجرای کار از سوی مسئولان شرکت آب و فاضلاب گیلان مشخص نیست گفت:‌ از سال ۷۹ تا سال ۹۶ کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح حدود ۵ میلیارد تومان بود که با تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی در سال ۹۶ دیگر جای هیچ عذر و بهانه‌ای برای عدم اجرای پروژه باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم آستارا در مجلس از تخصیص ۸ میلیارد تومان دیگر برای احداث پروژه فاضلاب آستارا در سال ۹۷ خبر داد و افزود:‌ با احتساب مبالغ جدیدی که به این طرح اختصاص پیدا کرد هم‌اکنون در مجموع ۲۸ میلیارد تومان بودجه و اعتبار برای ساخت پروژه فاضلاب شهرستان آستارا از سوی دولت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی شهرستان آستارا نیز گفت:‌ برخی از روستاهای شهرستان آستارا فاقد آسفالت و حتی زیرسازی مناسب هستند برای همین منظور اقدامات لازم جهت تحویل ۵ هزار تن قیر رایگان انجام شد که امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه و شوراهای اسلامی کار آسفالت مسیرها آغاز شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس ظرفیت‌های گردشگری آستارا را بسیار زیاد و متنوع خواند و افزود:‌ تالاب استیل یکی از مناطق بسیار زیبا و گردشگرپذیر شهرستان آستارا است در همین راستا برای توسعه گردشگری در آن مذاکراتی با سازمان حفاظت محیط زیست گیلان جهت جانمایی تأسیسات رفاهی انجام شده است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه عملیات اجرای سد لاستیکی آستارا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت:‌ تاکنون حدود ۱.۵ میلیارد تومان برای احداث این طرح و ۲ میلیارد تومان برای تملک دارایی اراضی هزینه شده است و امیدواریم در صورت تحقق بودجه پروژه مذکور در شهریور سال ۹۸ آماده بهره‌برداری شود.

داداشی برپایی بازارهای مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان در مرز آستارا را در تحول منطقه بسیار مؤثر ارزیابی کرد و گافزود:‌ بازارچه‌های مشترک مرزی و تجارت‌ خرد و چمدانی نه‌تنها عوائد و درآمد زیادی را برای کشورمان خواهد داشت بلکه در ایجاد شغل و بهبود سطح درآمد و معیشت مردم شهرستان آستارا نیز مؤثر است.

وی به تعطیلی و مسکوت ماندن بازارچه مشترک بین دو کشور ایران و آذربایجان در آستارا اشاره کرد و ابراز داشت:‌ پس از ماه مبارک رمضان قرار است بنده به اتفاق معاون کنسولی وزارت خارجه کشورمان جهت برطرف کردن موانع همکاری‌ها در این زمینه سفری را به کشور جمهوری آذربایجان داشته باشیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس افتتاح بارانداز راه‌آهن آستارا به آستارا را موجب تحول بزرگی در گیلان و غرب کشور خواند و افزود:‌ کشور آذربایجان برای این پروژه ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در نظر گرفته است و ‌امیدواریم مراحل تکمیلی و اجرای این طرح در کشورمان نیز به‌خوبی و با سرعت بیشتری پیگیری شود.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه نخستین اسکله بخش خصوصی کشور در آستارا احداث شده است گفت:‌ شرکت مربوطه برای اجرای این طرح بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام داده است و همکاری‌های خوبی نیز همواره بین بنده و مدیران آن جهت برطرف کردن موانع و مشکلات موجود برقرار است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه