یادداشت

از مردمی بودن تا مردمی ماندن

مردم همچنان تشنه ارزش‌های دینی و الهی هستند و اگر این ویژگی‌ها را در هر فردی با هر کسوتی مشاهده کنند، به حمایت از او برخاسته و به درخواست های وی پاسخ مثبت می دهند.

از مردمی بودن تا مردمی ماندن

۸دی : فضای پر التهاب و ناامنی حاکم بر جامعه ایرانی بعد از انقلاب اسلامی و ترورهای ناجوانمردانه و کوری که از سوی سازمان منافقین صورت می گرفت و شهادت مردم بی گناه و برخی از مسئولین، ائمه جمعه و جماعت اقتضاء می‌کرد تا برای حفظ جان مسئولین چاره ‌اندیشی صورت گیرد و علیرغم خواست مسئولین و مردم جامعه دیواری ضخیم بین مردم و مسئولین به وجود آید و تیم حفاظتی شدیدی شکل گیرد. در نتیجه در بسیاری از موارد ارتباط بین مردم و مسئولین را سخت نموده و دسترسی مردم به آنان را دشوار نماید.

با گذشت زمان گرچه آن شرایط بحرانی به وضعیت تقریباً عادی برگشته، ولی برخی از مسئولین به آن شیوه قبلی عادت کرده و سعی دارند تا آن جایگاه تشریفاتی را برای خود حفظ و تا حدودی همچنان صف خود و خانواده خود را از مردم جدا نموده و از ارزش‌ها و معیارهایی که آموزه‌ های دینی برای مسئولین قائل شده فاصله گیرند.

در چنین شرایطی اگر مسئولی خود را از این قید و بندهای صرفاً تشریفاتی برهاند و با معیارهایی که معصومین (ع) برای حاکمان و مدیران دینی گفته اند؛ نزدیک کند، در قلب و جان مردم جای گرفته و مورد تکریم و محبت خالصانه آنها واقع می‌شود.

مردم گیلان  شاهد حضور یکی از عالمان دینی و ارزشی در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان گیلان هستند. آنها که خصوصیات  مردمی، سادگی و بدون تشریفات وی را از زبان برخی افراد شنیده بودند، با جان و دل به استقبال وی در نماز جمعه شتافتند و بعد از مدتها یکی از نمازهای جمعه حماسی را در گیلان رقم زدند. حضور چشمگیر مردم در نماز جمعه مبین آن است که این مردم همچنان تشنه ارزش‌های دینی و الهی هستند و اگر این ویژگی‌ها را در هر فردی با هر کسوتی مشاهده کنند، به حمایت از او برخاسته و به درخواست های وی پاسخ مثبت می دهند.

امروز بارقه امیدی به واسطه حضور یک مقام مسئول با چهره مردمی و بی تکلف در مردم این شهر و استان به وجود آمده و این نشان‌دهنده‌ آن است که مسئولین استان در هر سطح و در هر رده ای اگر بخواهند مشروعیت لازم را از سوی مردم کسب کنند، باید در سطح مردم و هم درد آن‌ها بوده و با مردم حرکت کنند و هر نوع حصار و نرده ای که موجب انفصال و جدایی آنها از مردم شود، برچینند و دسترسی مردم را نسبت به خود سهل و آسان نمایند.

آنها باید معیشت همتراز با مردم اختیار کنند و همان لباس، کفش، خوراک، مسکن و ماشینی را استفاده کنند که سطح عموم مردم از آن برخوردارند و از همان دری وارد شوند که مردم وارد می‌شوند و در مجالسی شرکت کنند که توده مردم حضور دارند. اگر مردم امروز شاهد همه این اوصاف و خصوصیات مردمی از نماینده جدید رهبری در استان گیلان هستند؛ انتظار دارند که هر چقدر ایشان در مواجهه با مردم خاضع و فروتن هستند در مقابل با مسئولیت مدیران، سرسخت و مطالبه‌ گر بوده و در جایگاه نمایندگی ولی فقیه و رهبری از حقوق مردم و شهروندان دفاع کند.

همچنین لازم است در مقابل کم کاری و سهل انگاری مسئولین نهیب برآرد، تا مسئولین همه توان خود را به کار گرفته و از ظرفیت‌های این استان به درستی استفاده کرده تا آن را در جایگاه شایسته اش قرار دهند.

گرچه برخی از مردم نگران هستند که مبادا بعد از مدتی به جای تأثیرپذیری مسئولین استان از این روحیه مردمی نماینده رهبری در استان، وی را تحت ‌تأثیر روحیات اشرافی خویش قرار داده و این امید و انتظار مردم را به یاس تبدیل کرده و روحیه شادی و نشاط را از آنها سلب نمایند. از این رو دست به دعا برمی داریم و از خداوند می طلبیم تا در مسیری که انتخاب کرده همچنان پابرجا و ثابت قدم بمانند.

منبع: روشن خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه