۳ قاضی پرافتخار ایران در روسیه +عکس

علیرضا فغانی و دو کمکش محمدرضا منصوری و رضا سخندان جزو ۳۶ داور و ۶۳ کمک داور منتخب حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهند بود.

۳ قاضی پرافتخار ایران در روسیه +عکس

به گزارشهشت دی،بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۴ خرداد ۹۷) در روسیه آغاز خواهد شد و ۳۲ تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرطرفدار توپ گرد را خواهند نوشت.

از امروز قصد داریم در ۱۰۰ بخش(روز) روزشمار جام جهانی ۲۰۱۸ که بخشی از آن در سایتFIFA منتشر می شود را از ۱۰۰ روز مانده به این رویداد مهم با عنوان «صف تا صد جام جهانی» به رشته تحریر درآوریم بدین صورت که هر روزی که به جام جهانی نزدیک تر می شویم عدد آن روز را که نمایانگر یک شخصیت یا یک اتفاق تاریخی در این تورنمنت معتبر است را شرح می دهیم. تا روز افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۸ با ۱۰۰ اتفاق و شخصیت مهم تاریخ جام جهانی با مشرق همراه باشید.

۳۶ روز مانده به جام جهانی ۲۰۱۸

فیفا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از ۳۶ داور و ۶۳ کمک داور از ۴۶ کشور جهان استفاده خواهد کرد. همچنین ۱۳ داور ویدئوچکی در این مسابقات حضور خواهند داشت.

به همین بهانه سایت فیفا کلیپی را منتشر کرده که در ادامه می بینید:

علیرضا فغانی داور مطرح کشورمان نیز به همراه دو کمک خود محمدرضا منصوری و رضا سخندانجزو داوران قضاوت کننده در روسیه خواهند بود.

فغانی که در جام جهانی برزیل به عنوان داور ذخیره حضور داشت، در ۴ سال اخیر دیدارهای مهمی از جمله فینال جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا و فینال المپیک ۲۰۱۶ را سوت زد و در رقابت های جام کنفدراسیون ها نیز عملکرد مطلوبی داشت؛ به همین دلیل انتظار می رفت که او در فهرست نهایی داوران جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشته باشد.

فهرست کامل داوران جام جهانی ۲۰۱۸:

یوفا: الکس بریش (آلمان)، جونیت چاکر (ترکیه)، کویپرس (هلند)، مارسینیاک (لهستان)، ماتئو (اسپانیا)، مازیچ (صربستان)، روکی (ایتالیا)، اسکومینا (اسلوونی) و کلمنت (فرانسه)

اقیانوسیه: کونگرا (نیوزیلند) و هائوتا (تائیتی)

آمریکای جنوبی: خولیو (شیلی)، کاسرس (پاراگوئه)، کانیا (اروگوئه)، پته (آرژانتین)، ریسی (برزیل) و رولدان (کلمبیا)

آسیا: علیرضا فغانی (ایران)، فهد المرداسی (عربستان)، راوشن ایرماتوف (ازبکستان)، محمد عبدالله (امارات)، ساتو (ژاپن) و نواف شکرالله (بحرین)

آفریقا: چاریف (الجزایر)، دیدهیو (سنگال)، گاساما (گامبیا)، گریشا (مصر)، سیکازو (زامبیا) و تسما (اتیوپی)

آمریکای شمالی و کارائیب: آکویلار (السالوادور)، گئیگر و ماروفو (آمریکا)، مونترو (کاستاریکا)، پئاتیه (پاناما) و پالازوئلوس (مکزیک)



«سرخیو آگوئرو» یکی از مهاجمان گلزن تیم ملی آرژانتین که عملکرد خوبی در تیم ملی کشورش داشته و به احتمال زیاد در جام جهانی روسیه حاضر خواهد بود، موفق شده است ۳۶ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند.

آگوئرو بعد از لیونل مسی (۶۱ گل) و گابریل باتیستوتا (۵۴ گل) سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال کشورش محسوب می‌شود. این مهاجم تاکنون در جامهای جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است و در صورتی که در جام جهانی روسیه به میدان برود، سومین حضورش را در این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه