سخنگوی وزارت بهداشت: خروج امریکا از برجام تأثیری بر «دارو» ندارد

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: خروج امریکا از برجام تأثیری بر بازار دارو و تجهیزات پزشکی نخواهد گذاشت؛ چراکه وابستگی‌مان به داروی وارداتی بسیار اندک است.

سخنگوی وزارت بهداشت: خروج امریکا از برجام تأثیری بر «دارو» ندارد

به گزارشهشت دی،دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به خروج امریکا از برجام و تأثیر این موضوع بر وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: براساس تمهیداتی که اندیشیده شده و با توجه به توانی که در داخل کشور داریم و با تکیه بر توان دانشمندان خودمان و تولیدات‌مان، وابستگی دارویی‌مان به محصولات خارجی بسیار اندک است و میزان قابل‌توجهی از داروها را خودمان تولید می‌کنیم. وی تأکید کرد: ما وابستگی‌مان به داروی وارداتی بسیار اندک است و با توجه به توانایی دانشمندان‌مان اکثر داروی‌مان را خودمان تولید می‌کنیم. در حال حاضر میزان ذخیره بسیار مناسبی داریم و با توجه به توانی که دولت در حوزه ارز و منابعی که برای این حوزه دارد، مردم مطمئن باشند که مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت. درخواست‌مان آن است که مردم در این زمینه نگران نباشند. حریرچی همچنین گفت: باید توجه کرد که دارو و تجهیزات پزشکی هیچگاه تحریم نمی‌شود. در دوره گذشته تحریم‌ها هم فقط در حوزه نحوه انتقال ارز مشکلاتی داشتیم که اکنون با تمهیداتی که مسئولان اتخاذ کرده‌اند، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
۹۵ درصد داروهای موجود در بازار تولید داخل است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۵ درصد از داروهای موجود در بازار، در ایران ساخته می‌شوند و ۵ درصد مابقی هم عمدتاً از اروپا وارد می‌شود. دکتر همایون هاشمی در تأیید اظهارنظر سخنگوی سازمان غذا و دارو مبنی بر این‌که در ایران داروی چینی نداریم، گفت: قطعاً در روند واردات دارو که از کانال‌های رسمی و قانونی و بر اساس ثبت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد، هیچ نوع دارویی را سراغ ندارم که از چین وارد شده باشد، چرا که ۹۵ درصد داروهای موجود در بازار، در ایران ساخته می‌شوند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه