رهبر انقلاب در دیدار فرهنگیان:

رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست/ اگر نتوانستید از اروپایی‌ها تضمین قطعی بگیرید دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. گفتم اگر می‌خواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید؛ یکی از شروطی که گفتم این بود که رئیس‌جمهور آمریکا باید امضا کند. مسؤولان محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و نتوانستند.

رفتار زشت و سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست/ اگر نتوانستید از اروپایی‌ها تضمین قطعی بگیرید دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد

به گزارش هشت دی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به‌مناسبت هفته‌ گرامیداشت مقام معلم، با حضور در دانشگاه فرهنگیان سخنرانی کردند که مهم‌ترین محورهای این دیدار در ادامه می‌آید:

*دیشب شنیدید رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد. شاید بیش از ١٠ دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و چنان می‌کنم.

*بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید.

*آن‌وقتی که مسئله‌ هسته‌ای شروع شد، بعضی از معاریف کشور می‌گفتند که چه اصراری دارید که هسته‌ای را نگه دارید، بگذارید کنار… البته این حرف غلط بود.

*مسئله‌ هسته‌ای نیاز کشور است و تا چند سال دیگر طبق بررسی کارشناسان، کشور به ٢٠هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز دارد.

*آن روز می‌گفتیم مساله آمریکا با ایران مربوط به انرژی هسته‌ای نیست و این‌ها بهانه است، می‌گفتند نه اینجور نیست، حالا دیدید که این جوری هست.

*ما برجام را پذیرفتیم اما دشمنی با جمهوری اسلامی تمام نشد.

*حالا مساله حضور ما در منطقه و مساله موشک‌‌ها را مطرح می‌کنند، اگر اینها را قبول کنیم مساله تمام نخواهد شد، مساله دیگری را شروع می‌کنند.

*علت مخالفت آمریکا با نظام جمهوری اسلامی این است که آمریکا به‌طور کامل سلطه داشت و انقلاب دست آنها را کوتاه کرد.

*چند روز پیش ترامپ نامه‌ای به روسای کشورهای خلیج فارس نوشته که ما به آن دست یافتیم، چنین می‌گوید که من ۷ تریلیون دلار برای شما خرج کردم و شما باید این کار را بکنید؛ خرج کردی که به عراق و سوریه مسلط شوی، خب نتوانستی، به درک!

*آنچه اتفاق افتاده، یعنی رفتار زشت و سخیف رئیس جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست. این رفتار در دوران رؤسای جمهور قبل هم وجود داشت و در هر دوره ای یکجور بوده است.

*ملت ایران با قدرت ایستاده و آن [رؤسای جمهور] قبلی مُردند و استخوانهایشان هم پوسید و جمهوری اسلامی همچنان هست. این آقا هم خاک خواهد شد و بدنش خوراک مار و مور میشود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.

*حالا گفته می‌شود با سه کشور اروپایی ادامه می‌دهیم، من به این سه کشور هم اعتماد ندارم، به اینها هم اعتماد نکنید.

*از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. گفتم اگر میخواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید و بعد ببندید؛ یکی از شروطی که گفتم این بود که رئیس‌جمهور آمریکا باید امضا کند. مسئولین محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و خب، نتوانستند.

*دو سال و نیم است که ما در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک میگوید من قبول ندارم.

*مسئولین کشور در امتحان بزرگی هستند: آیا عزت ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟ گفته میشود با ۳کشور اروپایی ادامه میدهیم. من به این ۳کشور هم اعتماد ندارم؛ به اینها هم اعتماد نکنید. اگر میخواهید قرارداد بگذارید، تضمین عملی بگیریم .وَ الّا اینها همان کار آمریکا را خواهند کرد. اگر نتوانستید تضمین قطعی بگیرید، دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه