دولت شرایط انگیزشی لازم را در قانون کار ایجاد کند

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با تأکید بر لزوم حمایت‌های بیشتر دولت از حوزه اصناف کشور گفت:‌ دولت باید شرایط انگیزشی لازم را در قانون کار ایجاد کند.

دولت شرایط انگیزشی لازم را در قانون کار ایجاد کند

به گزارش ۸دی، جلال‌الدین محمد شکریه اظهار داشت‌:‌ دولت باید با اعطای سوبسید‌های لازم به بخش کارفرمایی و ایجاد شرایط انگیزشی در قانون کار حمایت‌های لازم را از آنان انجام دهد تا کارفرمایان بتوانند نسبت به جذب بیشتر نیروی کار و استقرار اشتغال پایدار و متوازن اقدام کنند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران عنوان کرد:‌ از آنجا که وجود کارگران در مباحث تولید،‌ نظام توزیع و خدمات‌رسانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین باید طبق دستورالعمل‌های تدوین شده، شیوه‌ها و برنامه‌های مختلفی جهت فراهم کردن امکانات لازم برای آنان در محیط‌های کاری پیاده‌سازی شود.

شکریه به بخش‌های مختلف اصناف اشاره کرد و بیان داشت:‌ تولید،‌ توزیع،‌ خدمات و خدمات فنی چهار حوزه اصلی اصناف کشور را تشکیل می‌دهند و کارگران به عنوان یکی از اعضای اصلی آن در هر کدام از این بخش‌ها با مهارت‌ها،‌ تخصص‌های گوناگون و سطح تحصیلات متفاوتی مشغول فعالیت هستند.

وی از کارگر و کارفرما به عنوان دو عضو تفکیک‌ناپذیر نام برد و ابراز داشت:‌ کارگران و کارفرمایان در حقیقت تکمیل کننده عرصه تولید و لازمه تحرک چرخه اقتصادی هستند و تفکیک و جداسازی این دو بخش از هم به‌عنوان چرخ‌‌دنده‌های مولد حرکت‌های اقتصادی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

رئیس اتاق اصناف گیلان با تأکید بر اهمیت جهانی جایگاه کارگران در جوامع مختلف افزود: ‌تدوین و اجرای قوانینی در سطح جهانی برای حفظ حقوق کارگران و بهبود شرایط کار و استانداردسازی آن در جهت رفاه حال آنان از موضوعاتی است که در همه کشورهای دنیا بر روی آن اتفاق نظر و اجماع کلی وجود دارد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران به وجود برخی نارضایتی‌های کارگران در حوزه اصناف اشاره کرد و اظهار داشت:‌ واحدهای صنفی و در رأس آن اتاق اصناف کشور همواره سعی خود را در جهت ارتقای شرایط مورد نظر از لحاظ بعد روانی،‌ تأمین بهداشت حرفه‌ای و مؤلفه‌های لازم این‌چنینی انجام می‌دهد.

شکریه استقرار واحدهای صنفی در شهرک‌های صنعتی را گامی مؤثر در نزدیک شدن به ایده‌آل‌های ترسیم شده و حمایت از کارگران خواند و گفت:‌ امیدواریم با کمک دولت، نظام بانکی و اجرای تفاهمنامه‌ها مبنی بر استقرار واحدهای صنفی در شهرک‌های صنعتی بتوانیم شرایط کار را برای کارگران بهبود ببخشیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه کارگری خاطرنشان کرد:‌ بهبود شرایط کار و نزدیک‌تر کردن هر چه بیشتر آن به وضعیت استانداردهای تعیین شده همواره از اهداف اولویت‌دار اصناف کشور بوده است و استقرار واحدهای صنفی در شهرک‌های صنعتی به تحقق این هدف کمک می‌کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه