گیلان تاکنون تنش آبی نداشته است

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت :تا کنون با توجه به برنامه ریزی های کار شناسی و تدبیر ویژه استاندار گیلان و همکاری کشاورزان ، در هیچ نقطه ای از استان دچار تنش آبی نبوده ایم و امیدواریم با همدلی و تدبیر سال کشاورزی خوبی را سپری کنیم .

گیلان تاکنون تنش آبی نداشته است

به گزارش ۸دی، کاظم لطفی در نشست بررسی وضعیت منابع آبی استان با حضور فرمانداران شهرستانهای استان افزود : تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب سد سفید رود برای نشاء برنج رها سازی شده و این رها سازی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود : ذخیره سد سفید رود تا ۱۷ اردیبهشت ماه جاری حدود ۸۷۰ میلیون متر مکعب و ورودی آب به مخزن سد حدود ۱۴۶ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن حدود ۱۸۶ متر مکعب بر ثانیه است .

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان شرایط مدیریت آب استان را در مقطع کنونی مطلوب ارزیابی و تصریح کرد : بیش از یک هزار کیلومتر از انهار در سطح استان لایروبی شده که اقدام بی نظیری در راستای انتقال آب بدون هدر رفت به مزارع است و باز چرخانی آب از زهکش ها یکی دیگر از اقدامات موثر در جهت مصرف بهینه آب در برنامه عملیاتی این شرکت قرار دارد.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار زمین شالیزاری است که از این میزان حدود ۱۸۰ هزار هکتار آن تحت پوشش آبرسانی سد سفید رود قرار دارد.

هر ساله از تبدیل محصول شلتوک زمینهای شالیزاری استان گیلان ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید .

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه