کوچکی‌نژاد مطرح کرد:

۵۰هزار معلم به دنبال احتساب سنوات دوران حق‌التدریسی/ سازمان تامین اجتماعی مخالفت می‌کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ۵۰هزار معلم به دنبال احتساب سنوات دوران حق‌التدریسی هستند از مخالفت سازمان تامین اجتماعی با پرداخت حق بیمه به نرخ همان زمان انتقاد کرد.

۵۰هزار معلم به دنبال احتساب سنوات دوران حق‌التدریسی/ سازمان تامین اجتماعی مخالفت می‌کند

به گزارش هشت دی،جبار کوچکی نژاد با اشاره به نحوه محاسبه سنوات حق‌التدریسان، گفت: طرحی دراین‌خصوص در  کمیسیون اجتماعی به منظور حل مشکلات معلمان در دست گرفته شد اما متاسفانه این طرح با موانع متعددی دارد و همچنان در این کمیسیون مانده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درواقع بیش از ۵۰هزار فرهنگی در آموزش و پرورش که جمع کثیری از آن‌ها بانوان هستند برای رسیدن به دوران بازنشستگی می‌خواهند سنوات دوران حق‌التدریسی‌شان جزء سوابق‌ کاری‌شان احتساب شود اما راهی برای برون‌رفت از این مشکل جلوی پای‌شان گذاشته نمی‌شود.

وی بیان کرد: اگرچه قرار بود دولت با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشد تا فرهنگیان بتوانند حق بیمه خود را به نرخ همان زمان و قسط‌بندی شده پرداخت کنند اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی با این موضوع مخالفت کرد چراکه همکاری و خواهان دریافت این حق بیمه به قیمت و سود روز است اما پرداخت چنین مبلغی برای معلمان با توجه به میزان دریافتی‌ برای فرهنگیان امکان‌پذیر نیست.

کوچکی‌نژاد همچنین معتقد است نمی‌توان سازمان خدمات کشوری یا تامین اجتماعی را الزام به پرداخت حق بیمه معلمان حق‌التدریس تبدیل وضعیت‌شده کرد تا سال‌هایی که این عزیزان به صورت حق‌التدریس فعالیت داشتند در سابقه آنان منظور شود چراکه این صندوق‌ها نیز در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارند و بسیاری از آن‌ها به ورطه ورشکستگی نزدیک شده‌اند.

 صندوق بازنشستگی به استناد مصوبه سال ۹۴ مجلس معتقد است معلمان رسمی که سال‌های گذشته به صورت حق‌التدریس برای آموزش و پرورش کار کردند، برای پرداخت سابقه سنوات خود باید حق بیمه خود را به نرخ روز و ۲۴ درصد پرداخت کنند؛ درحالی که وزارت آموزش و پرورش معتقد است سنوات باید با نرخ گذشته و ۹ درصد محاسبه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه