نایب رییس اتاق اصناف کشور در گفتگو با 8دی: 

اصناف از تسهیلات نظام بانکی در بخش تولید و خدمات گلایه دارند / هند با تولید پارچه در منازل به صنعت بزرگ نساجی دست یافت

نایب رییس اتاق اصناف کشور و عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه به خاطر نوسان و افزایش نرخ ارز خرید و فروش ها در بازار راکد شده است، گفت: در این شرایط اصناف شهر از تسهیلات نظام بانکی در بخش تولید و خدمات نیز گلایه دارند و این موارد باید نقد و بررسی قرار بگیرد.

اصناف از تسهیلات نظام بانکی در بخش تولید و خدمات گلایه دارند / هند با تولید پارچه در منازل به صنعت بزرگ نساجی دست یافت

جلال الدین محمد شکریه عضو شورای شهر رشت و نایب رییس اتاق اصناف کشور در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره حمایت از کالای ایرانی و موانع پیش روی تولید برای اصناف و بازاریان، اظهار کرد: به خاطر نوسان و افزایش نرخ ارز خرید و فروش ها در بازار راکد شده است و اکثرا منتظرند شرایط عادی شود تا خریدهایشان را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت با سیاست هایی که اعمال می کند ثبات رابه بازار ارز برگرداند، افزود: فعلا در این شرایط اصناف شهر در پرداخت بیمه و تعهداتشان مشکل دارند و از تسهیلات نظام بانکی در بخش تولید و خدمات گلایه دارند و این موارد باید نقد و بررسی قرار بگیرد.

عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی در تداوم نامگذاری های سال های گذشته توسط مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: طی ۱۰ تا ۱۱سال گذشته شعار سال های ما رنگ و بوی اقتصادی داشته است و حمایت از کالای ایرانی تداوم راه اقتصاد مقاومتی است.

نایب رییس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه میل به این مهم یک چارچوب و ارکان اقتصادی استقلال فرهنگی و سیاسی را به همراه دارد، اضافه کرد: برای داشتن اقتصاد کارآمد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی که اشتغال و چرخش پول ملی و ارزآوری و صادرات در آن تعریف شده باشد و نقش آفرینی اش را به موقع ایفا کند میل به اهداف سایر حوزه ها مانند فرهنگی و اجتماعی هم خواهیم داشت و لازم و ملزوم هم هستند.

وی با بیان اینکه ما برای انجام این مهم یک سری تغییر قوانین و هماهنگی در نظام تأمین اجتماعی و مالیاتی و باتکی نیاز داریم، تصریح کرد: قانون تعاون و تجارت که ۸۰ تا ۹۰ سال از عمرش می گذرد می توان در این تغییرات در کنار قانون صنفی اصناف لحاظ شود و از سال ۶۸ به این طرف پنج، شش بار دچار تغییرات شده است.

** قوانین مخل اشتغال و تولید را باید کنار بگذاریم

رییس اتاق اصناف گیلان با تأکید بر اینکه باتوجه به شرایط روز باید قوانین کارآمدی را ترسیم کنیم، اضافه کرد: قوانین مخل اشتغال و تولید را باید کنار بگذاریم و قوانین در این رابطه را اصلاح و تقویت کنیم زیرا این ها ابزار میل حمایت از کالای ایرانی است.

نایب رییس اتاق اصناف کشور ریشه کنی کالای قاچاق و ایجاد تعصب استفاده از کالای ایرانی را با فرهنگسازی در دستور کار باید قرار بگیرد، تصریح کرد: از طرفی تولید کنندگان ما به دنبال تولید کالاهای کارآمد و با کیفیت باشند زیرا ارزش و فرهنگ مردم ما بالا است و ملت ما شایسته استفاده از بهترین کالاها هستند.

شکریه با اشاره به اینکه در این برهه از زمان به طور مثال درحوزه لوازم خانگی در رقابت با کالاهای کره ای و ژاپنی فاصله زیادی داریم، افزود: نیاز است کیفیت تولیدات را به ویژه در بخش صنعت ارتقا دهیم و به اصطلاح جوری کیفیت را ارتقاء دهیم که قدرت رقابت با کالاهای خارجی را پیدا کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر یخچال ایرانی در مقام رقابت ۷۰درصد کیفیت داشته باشد مردم چون به این درجه از تعصب رسیده اند کالای ایرانی را انتخاب می کنند حتی اگر این درصد را در رقابت با کالای خارجی داسته باشد و این تولید کننده را به سمت و سوی تولید با کیفیت و ارتقای آن هدایت می کند.

** محصولات کره و ژاپن هم از روز اول جایگاه برتر را نداشتند/ هند با تولید پارچه در منازل به صنعت بزرگ نساجی دست یافت

نایب رییس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه مگر کالاهای کره ای و ژاپنی از روز اول این جایگاه داشته اند، افزود: نه، آنها هم با مرور زمان به این جایگاه رسیده اند، هندی ها از تولید پارچه در منازل شروع کردند و الان به صنعت نساجی دست یافته اند و بازار داخلی را اشباع و بعد بازارهای خارجی را هم گرفتند.

شکریه با اشاره به اینکه یک پشتوانه فرهنگی و اراده ملی پشت آن قضیه بود، اظهار کرد: آن ها توانستند در کنار صنغت نساجی آرام آرام در صنایع دیگر ورود پیدا کردند ما این زمینه را در کشور داریم و تکنولوژی هم داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه