مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان:

علمی‌شدن فرآیند تولید برنج از برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان است

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با تأکید بر پیگیری اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از علوم دانش‌بنیان برای تحقق اهداف تعیین شده گفت:‌ علمی‌کردن فرآیند تولید برنج از اهداف بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان است.

علمی‌شدن فرآیند تولید برنج از برنامه‌های بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان است

به گزارش ۸دی،‌ احمد ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و علمی کردن فرآیند تولید برنج با استفاده از علوم دانش‌بنیان از اهداف مهم و راهبردی بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان عنوان کرد:‌ فعالیت بسیج سازندگی سپاه با دستور مقام معظم رهبری در ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ و با هدف هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی و توسعه عرصه‌های مختلف آغاز شد.

ابراهیمی با بیان اینکه این نهاد علاوه بر ایفای وظایف عام‌المنفعه خود در حوزه‌های وسیعی ورود کرده است افزود:‌ مشارکت در امر سازندگی،‌ عمران و کشاورزی،‌ منابع طبیعی و محرومیت‌زدایی از روستاها و فعالیت مستمر در حوزه‌های اجتماعی،‌ فرهنگی و اقتصادی در دستور کار بسیج سازندگی گیلان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در واقع ادامه‌دهنده اهداف جهاد سازندگی کشور است گفت:‌ ساخت هزار واحد مسکونی محرومان در سال ۹۶ و واگذاری آن به صاحبانش که عمدتاً از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مناطق مختلف استان هستند تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد:‌ بسیج سازندگی در اوایل تشکیل، امور مختلف گروه‌های جهادی خود را تنها با بهره‌گیری از ظرفیت قشر دانش‌آموزی انجام می‌داد اما امروزه با گسترش فعالیت‌ها و سازماندهی نیروها همه اقشار در این سازمان نقش تعیین کننده‌ای دارند.

ابراهیمی با اشاره به اعزام بزرگترین اردوی جهادی اصناف گیلان در جریان وقوع زلزله کرمانشاه بیان داشت:‌ ساماندهی این افراد و بهره‌گیری از ظرفیت آنان در جهت خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌‌زده کرمانشاه توسط بسیج سازندگی استان گیلان انجام گرفت و خدمات قابل توجهی نیز به نیازمندان ارائه شد.

وی مشارکت همه‌جانبه و وسیع همه اقشار جامعه در این سازمان را بسیار چشمگیر خواند و عنوان کرد:‌ بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برای ورود به عرصه‌های مختلف قادر است با سازماندهی و فراخوان نیروهای خود در حوزه‌های مختلف بزرگترین پروژه‌ها را در کمترین زمان ممکن اجرا کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان این سازمان را نهادی پویا و همه‌گیر در جامعه دانست و گفت:‌ اقشار مختلفی نظیر جامعه پزشکان،‌ مهندسان،‌ معلمان و فرهنگیان،‌ بازاریان و حوزه اصناف‌،‌ دانش‌آموزان و دانشجویان و بسیاری از قشرهای دیگر عضو بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان هستند.

ابراهیمی اعزام گروه‌های جهادی در همه قالب‌ها نظیر گروه‌های فرهنگی،‌ عمرانی و بهداشتی را برشمرد و ابراز داشت:‌ خدمت‌رسانی به مناطق محروم گیلان به ویژه روستاها و انجام طرح‌ها و پروژه‌های خدماتی و عمرانی تنها گوشه‌ای از برنامه‌های تدوین شده این سازمان برای محرومیت زدایی است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه خدمت‌رسانی بسیج سازندگی سپاه در تمام طول سال به صورت مستمر ادامه دارد تصریح کرد:‌ مدتهاست اجرا و اعزام گروه‌های جهادی از قالب فصلی خود بیرون آمده است و این خدمات وسیع در تمام طول سال و با مشارکت وسیع قشرهای مختلف به مردم نیازمند ارائه می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از شناسایی مناطق محروم استان گیلان خبر داد و افزود:‌ تقسیم بندی مناطق مختلف در شهرستان‌ها و واگذاری آن به گروه‌های جهادی توسط این سازمان انجام می‌شود سپس ارائه خدمات مورد نیاز در مقطع زمانی مشخص به مردم منطقه انجام خواهد شد.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه برگزاری اردوهای جهادی به جز خدمت‌رسانی، آثار فردی خوبی نیز در افراد به جای می‌گذارد افزود:‌ ایجاد اعتماد به نفس در بین نوجوانان و جوانان،‌ خودسازی درونی و کسب تجارب و آمادگی لازم برای مواجهه با بحران‌های مختلف زندگی از ثمرات مشارکت در اردوهای جهادی است.

وی با تأکید بر پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی و تلاش در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت:‌ با توجه به اینکه گیلان استانی کشاورزی محسوب می‌شود فعالیت در عرصه صنایع تبدیلی و شناسایی و برنامه‌ریزی بر روی قطب‌های صنعتی هر کدام از شهرستان‌ها از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ظرفیت‌ مناطق مختلف روستایی استان در امور اقتصادی و تولیدات دامی را بسیار چشمگیر عنوان کرد و گفت‌‌:‌ درصدد هستیم با توسعه صنایع تبدیلی و مشارکت دادن روستائیان در حوزه تولید محصولات مختلف به تقویت اقتصاد آنان کمک کنیم.

ابراهیمی نشان‌سازی و معرفی محصولات تولید شده در شهرستان‌ها را از اهداف این سازمان خواند و افزود:‌ سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در این حیطه برنامه‌های بسیار جامعی دارد و برای انجام سرمایه‌گذاری در روستاها به کمک سایر دستگاه‌ها و مسئولان استانی نیازمند است.

وی با اعلام این خبر که طرح افزایش تولید برنج یکی از اهداف مهم بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان است گفت:‌ در سال گذشته با مشارکت بسیج مهندسان طرح افزایش تولید محصول برنج مصوب شد و در راستای آن شناسایی ویژگی‌های اراضی مختلف با انجام آزمایشات خاک‌شناسی در دستور کار قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه این طرح قرار است در مدت سه سال اجرایی شود تصریح کرد:‌ درصددیم با پیگیری روش‌های علمی و نوین و بهره‌گیری از علوم دانش‌بنیان ظرفیت تولید برنج استان گیلان را در ظرف مدت سه سال حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.

ابراهیمی با بیان اینکه علمی کردن فعالیت‌ها در همه امور باید مورد استفاده قرار گیرد عنوان کرد:‌ استفاده از سازه‌های مهندسی و به‌کارگیری روش‌های علمی در آن‌ها از جمله برنامه‌های راهبردی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برای ادامه و پیگیری ساخت طرح‌های ساخت مسکن محرومان است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه