جایگاه های سوخت از طرح شاپرک مستثنی شوند/ بانک مرکزی پاسخ نمی دهد

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گفت: طی دو مرتبه نامه نگاری با بانک مرکزی خواهان مستثنی شدن جایگاههای سوخت از طرح شاپرک شدیم که همچنان بی جواب مانده است.

جایگاه های سوخت از طرح شاپرک مستثنی شوند/ بانک مرکزی پاسخ نمی دهد

به گزارش هشت دی، محمدرضا موسوی خواه در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر تعطیلی برخی جایگاههای سوخت رسانی توضیح داد: هیچ جایگاهی در کل کشور به دلیل نبود فرآورده تعطیل نشده است. تنها موردی که در این زمینه وجود داشت یک جایگاه در استان گیلان بود که به دلیل اشتباه جایگاهدار در حین ثبت سفارش، سقف محدودیت از سوی جایگاهدار اعمال شده بود که طی مدت کوتاهی برطرف شد.

وی ادامه داد: هیچ بانکی در حین نقل و انتقالات مالی درآمد حاصل از فروش فرآورده های نفتی از سوی جایگاههای سوخت به حساب جایگاهداران دست درازی نمی کند. این در حالی است که سیستم شاپرک که از طریق آن نقل و انتقالات مالی پایانه های فروش بنزین در جایگاههای سوخت به حساب جایگاهداران واریز می‌شود تنها یک مرتبه در ۲۴ ساعت عملیات بانکی واریز را انجام می دهد. حال آنکه برخی جایگاهها که مصرف فرآورده های آن بالاست و در طول روز بیش از یک مرتبه ممکن است ثبت سفارش داشته باشند با مشکل مواجه می شوند.

 این مقام مسئول گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دو مرتبه از طریق نامه نگاری با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده است تا جایگاهداران فرآورده های نفتی از سیستم شاپرک مستثنی باشند که هنوز متاسفانه پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی درباره مطالبات ایرلاین ها توضیح داد: میزان بدهی ایرلاین ها ۶۸۰ میلیارد تومان است که ۱۰۲ میلیارد تومان مربوط به دو ایرلاین است که این میزان در حال کاهش است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه جایگاهداران باید هزینه زیادی را برای اجرای طرح کهاب متحمل شوند افزود: این طرح سرانجام سودآور است و طی دو تا ۴ سال آینده اصل و سود سرمایه به سرمایه گذار باز می گردد و دوره نگهداشت تاسیسات و تجهیزات آن ۱۵ سال است که سود بنزین استحصال شده به جایگاه و سرمایه گذار باز می گردد.

به گفته وی میزان صرفه جویی حاصل از اجرای طرح کهاب ۱.۵ تا ۲.۵ لیتر در هر هزار لیتر است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه