مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه داد

آغاز نشا در ۲۰ درصد از شالیزارهای آستانه‌اشرفیه

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه از آبگیری بیش از ۵۵ درصد از اراضی شالیکاری آستانه اشرفیه خبر داد و گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی آستانه‌اشرفیه در حال نشا هستند.

آغاز نشا در ۲۰ درصد از شالیزارهای آستانه‌اشرفیه

به گزارش هشت دی، حمیدرضا سلیمانی  در آستانه‌اشرفیه با بررسی شرایط کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: شرایط کشاورزی این شهرستان  مطلوب است  بجز سه روستای آستانه‌اشرفیه که دچار کمبوده آب بوده و با پیگیری‌های انجام‌شده یا آب به آن‌ها رسیده یا در حال رسیدن است.

 وی با اشاره به منطقه دستک که در مسیر انتهای رسیدن به دریا قرار دارد گفت:  به دلیل کمبود آب  و با تمهیدات انجام‌شده از طریق دستگاه پمپاژ، امکان بهره‌مندی شالی‌ها از آب محقق خواهد شد ازاین‌رو، قریب به‌اتفاق آب خور شالی‌های آستانه‌اشرفیه از  آب سد بوده و بخشی از شالیزارها نیز از آب چاه سیراب می‌شوند.

 مدیر  جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه طبق آمار به‌دست‌آمده بیش از ۵۵ درصد از اراضی کشاورزی آبگیری شده‌اند بیان کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی آستانه‌اشرفیه در حال نشا  بوده و در حدود ۳۰ درصد آن  نیز آب پخش‌شده  و فرایند کشاورزی را پیش می‌برد.

سلیمانی با اشاره به بذرهای استفاده‌شده در اراضی کشاورزی آستانه‌اشرفیه بیان کرد: بذرهای استفاده‌شده ازجمله طارم، هاشمی و به‌طورکلی برنج‌های گرم بوده که کشاورزان در شالیزارهای خود از آن استفاده و فرایند کشاورزی را پیش می‌برند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اشاره به آخرین تمهیدات صورت گرفته در این شهرستان افزود: همه اراضی قابل‌کشت آستانه‌اشرفیه زیر کشت رفته است و فرماندار آستانه‌اشرفیه به زیر کشت رفتن همه اراضی کشاورزی تأکیددارند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه تمام ۲۳  هزار و ۵۷۰ هکتار زمین کشاورزی که در آستانه وجود دارد باید به زیر کشت برود گفت: هیچ برنامه‌ای برای زیر کشت نرفتن قطعه‌ای زمین کشاورزی وجود ندارد، ازاین‌رو تعامل خوب کشاورزان و متولیان امر در این شهرستان  نویدبخش سال کشاورزی پرباری در این شهرستان خواهد بود.

سلیمانی با اشاره به کانال‌ها و زهکشی‌هایی که در بحث آبگیری و زه آب استفاده‌شده است افزود: در بحث آب‌گیری و استفاده از آب باران، کشاورزان از زه آب و آب موجود در کانال‌ها در زیر کشت رفتن اراضی نیز استفاده‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه طی آخرین بازدیدهای انجام‌شده توسط  نماینده و فرماندار شهرستان تمامی تلاش‌ها در بحث آماده‌سازی پمپاژها صورت گرفته است  گفت: می‌توانیم بگوییم که تا فردا دیگر پمپی آماده آبگیری وجود نداشته باشد، ازاین‌رو همه تمهیدات جهت تسهیل در امر کشاورزی این شهرستان انجام‌شده و امیدواریم که به  حول قوه الهی سال کشاورزی پرباری را در این شهرستان شاهد باشیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه