شهادت مظلومانه نگهبان رشتی در میدان رازی

شهید مراد بلال زاده سرانجام در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۵۷ درحالی‌که به همراه دوستانش در کوچه‌ فلکه رازی رشت به نگهبانی مشغول بودند به دست دشمنان انقلاب و منافقین با اصابت تیر به شهادت رسید.

شهادت مظلومانه نگهبان رشتی در میدان رازی

به گزارش هشت دی،شهید مراد بلال زاده در چهارم شهریور ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در شهرستان رشت دیده به جهان گشود.

پدرش کارمند بانک و مادر کارمند آموزش‌وپرورش بود و با تولد او فضای خانه پرنور شده بود، زیرا پدر عاشق فرزند پسر بود و آن‌چنان به او مهرو محبت می‌کرد که لحظه‌ای از او غفلت نمی‌کرد.

 او دوران ابتدایی را در مدرسه امید فردا درحالی‌که تظاهرات مردم علیه رژیم پهلوی آغازشده بود با کسب نمرات عالی به پایان رساند و ازآنجایی‌که نوجوانی آرام٬ مهربان و خندان بود، عزیز خانواده محسوب می‌شد.

 وی در دبیرستان نوربخش ثبت‌نام و در رشته علوم انسانی به ادامه تحصیل پرداخت و به کمک دوستان در مدرسه با افکار و اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) آشنا شد و با شرکت در تظاهرات و نوشتن شعارها به فعالیت‌های انقلابی خود ادامه داد.

 مراد در مراسم‌های عاشورایی و عزاداری امام حسین علیه‌السلام شرکت گسترده و فعال داشت و در خانواده‌ی متدین خود از دوران کودکی با خواندن نماز و گرفتن روزه با مسائل دینی و مذهبی آشنا شده بود.

به دلیل جو و اختناق دوران حکومت ستم‌شاهی٬ خانواده مراد جهت در امان ماندن او با در نظر گرفتن سرویس‌های اختصاصی رفت‌وآمد او به مدرسه را فراهم کرده بودند.

 شهید بلال زاده دارای آرامش و متانت خاصی بود و چهره‌ مهربان او به خانواده دلگرمی می‌داد، علاقه او به ورزش فوتبال بسیار زیاد بود و به همراه دوستانش در طول هفته دو یا سه بار به این ورزش می‌پرداخت.

 او باآنکه نوجوانی ۱۷ ‌ساله بود در پاسداری از انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری کرد و از هیچ کوششی دریغ نکرد و در این راه سختی‌های فراوانی تحمل کرد.

شهید مراد بلال زاده سرانجام در تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۵۷ درحالی‌که به همراه دوستانش در یکی از کوچه‌‌های میدان رازی رشت به نگهبانی مشغول بودند به دست دشمنان انقلاب و با اصابت تیر به شهادت رسید.

 پیکر پاک و مطهر شهید بلال زاده پس از تشییع باشکوه٬ در گلزار شهدا رشت به خاک سپرده شد و نامش برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه ماند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه