می خواهند برخی از مسئولین بسیج دانشجویی را که متشکل از دانشجوییان انقلابی، پاک و بسیجی است از دانشگاه جمع کنند

حجت الاسلام کریمیان گفت: برخی از مسئولین بسیج دانشجویی را که متشکل از دانشجوییان انقلابی،پاک و بسیجی است را می خواهند از دانشگاه جمع کنند، این یعنی علاوه بر انجام ندادن امور فرهنگی و امر به معروف، می خواهند پایگاه های امر به معروف را هم از دانشگاه ها برچینند.

می خواهند برخی از مسئولین بسیج دانشجویی را که متشکل از دانشجوییان انقلابی، پاک و بسیجی است از دانشگاه جمع کنند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از واران نیوز، حجت الاسلام والمسلمین کریمیان در مراسم یادبود شهید خلیلی در صومعه سرا، امر به معروف را که یک فریضه دینی است جهاد اکبر دانست و گفت: در روزگاری که ما زندگی میکنیم امر به معروف و نهی از منکر یک نوع جهاد اکبر است.

دکتر کریمیان ادامه داد: چند سالی است که رهبر انقلاب به صورت مستقیم و غیر مستقیم مسئله فرهنگ را به مسئولین و مردم یادآوری میکند ، اینکه امسال امام خامنه ای (مد ظله العالی)  نام سال را با فرهنگ نام گذاری کرده اند خود نشان دهنده عمق این مسئله است.

ما باید بپذیریم که برخی رفتار ها و فرهنگ های غلط در جامعه ما نهادینه شده و اگر کسی بخواهد مقابل این رفتار  و فرهنگ غلط بماند تا جامعه را از این رفتار غلطشان آگاه کند مانند شهید خلیلی جان خود را از دست میدهد.

کریمیان افزود:متاسفانه امروز در کشور خودمان نمی توانیم ملزومات دین (فروع دین) که همان امر به معروف و نهی از منکر است را انجام دهیم، وقتی مسائل فرهنگی و دینی سالیان سال مغفول میماند ما باید منتظر این چنین واکنش هایی از طرف جامعه نسبت به امر به معروف باشیم.

حجت الاسلام کریمیان با اشاره به اینکه فرهنگ جامعه اکنون تغییر یافته و مسئولین به این امر توجه نمی کنند گفت: برخی از مسئولین بسیج دانشجویی را که متشکل  از دانشجوییان انقلابی،پاک و بسیجی است را می خواهند از دانشگاه جمع کنند، این یعنی علاوه بر انجام ندادن امور فرهنگی و امر به معروف، می خواهند پایگاه های امر به معروف را هم از دانشگاه ها برچینند.

کریمیان با اشاره به اینکه کوچک ترین جامعه خانواده است گفت: فرهنگ پرورش کودکان با معیار های اسلامی و فرهنگ دینی به کلی از یاد والدین رفته است، مسئولین باید فرهنگ را جدی بگیرند، اکنون فرهنگ جامعه باید به سوی اسلامی شدن حرکت کند و این امر صورت نمیگیرد مگر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زنده شود.

khalili001

khalili003

khalili005

khalili008

khalili010

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید محمد.فومنی
اقای کریمیان که دانشگاهی هستید خوب بود اشاره ای هم به وضع اسفناک اخلاقی دردانشگاه ازاد [...] میکردید که همچین بی ربط به جلسه تجلیل از شهید ناهی از منکرنبود...فقط خواجه شیراز نمیداند در ان محیط چه میگذرد؟؟؟؟
علی
ای بابا! برای ریا اون جلو نشسته بودیم ولی عکس ما نیست. حاج آقا هم خیلی بدون رعایت نکات و فنون سخنرانی منبر میره.
در حاشیه