قوانین مالیاتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح می‌شوند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ اصلاح قوانین مالیاتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد.

 قوانین مالیاتی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح می‌شوند

به گزارش ۸دی، کاظم دلخوش اظهار داشت:‌ در سال‌های اخیر بنا به رهنمودهای مقام معظم رهبری اصلاح قوانین و مقررات در جهت رونق هرچه بیشتر چرخه تولید و اقتصاد کشور همواره در اولویت‌های کمیسیون اقتصادی مجلس قرار داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد:‌ در سال‌های گذشته به ویژه یک دهه اخیر اصلاح و بازنگری ساختار اقتصادی کشور در حوزه‌های قانون‌نویسی همواره از موضوعاتی بوده که کمیسیون اقتصادی مجلس برای آن برنامه‌ها و راهکارهای علمی و جدیدی را ارائه داده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس بیان داشت:‌ لزوم بازنگری در قوانین اقتصادی به سود سرمایه‌گذاران و در جهت کمک به سرمایه‌گذاری،‌ تولید و اشتغال از مهمترین موضوعات کاری نمایندگان مجلس بوده است به طوری‌که بعید می‌دانم اشکالی در قوانین اصلاح شده سال‌های اخیر وجود داشته باشد.

دلخوش با بیان اینکه ۱۱ هزار قانون قدیمی تاکنون اصلاح شده‌اند عنوان کرد:‌ تمام این قوانین دست و پا گیر به صورت مرحله به مرحله و با استناد به قوانین بالادستی نظیر قانون اساسی و یا فرمایشات را‌هگشای مقام معظم رهبری مورد بررسی‌ کارشناسان قرار گرفته و اصلاح شده‌اند.

وی به برخی از قوانینی که مورد اصلاحات اساسی قرار گرفتند اشاره کرد و اظهار داشت:‌ قوانینی نظیر رفع موانع تولید،‌ اصل ۴۴ قانون اساسی،‌ هدفمندسازی یارانه‌ها،‌ قاچاق کالا و ارز،‌ گمرک،‌ تعاون،‌ مالیات بر ارزش افزوده و مانند این‌ها از جمله مواردی هستند که مورد بازنگری قرار گرفتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به استفاده از نظرات کارشناسان معتبر در مسیر تغییر قوانین تأکید و تصریح کرد:‌ مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی تمام نظرات و پیشنهاداتی که از سوی دولت،‌ دستگاه‌های امنیتی و اساتید دانشگاه مطرح می‌شود را در مسیر بازبینی قوانین مدنظر قرار می‌دهد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس به آمادگی مجلس برای رفع نواقص احتمالی برخی قوانین اشاره کرد و ابراز داشت:‌ اگر هر کدام از این قوانین از دیدگاه بخش خصوصی نیاز به اصلاح دارد می‌توانند نظرات خود را در مورد نواقص کار به نمایندگان مجلس جهت تغییر و بازبینی مجدد قوانین ارائه دهند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه