مدیرکل اطلاع رسانی وزارت ارشاد:

پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند تأمین زیرساخت، امکانات فنی و جلب اعتماد مخاطبان هستند

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغات معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیام رسان‌های داخلی باید با بروز و ظهور و ارائه خدمات و ظرفیت‌های لازم، ضمن معرفی و تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود، مخاطب را به عنوان سرمایه‌های اصلی یک رسانه مد نظر قرار دهند.

پیام‌رسان‌های داخلی نیازمند تأمین زیرساخت، امکانات فنی و جلب اعتماد مخاطبان هستند

به گزارش ۸دی، «محمد حیدری» اظهار کرد: در این برهه از زمان که پیام رسان‌های خارجی بی نام ونشان و هویت درصدد انحصارطلبی و جذب هرچه بیشتر مخاطبان در اقصی نقاط دنیا هستند، جا دارد پیام رسان‌های داخلی ما با بروز و ظهور و ارائه خدمات و ظرفیت‌های لازم، ضمن معرفی و تبیین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود، مخاطب را به عنوان سرمایه‌های اصلی یک رسانه مد نظر قرار دهند.
وی از تولید محتوای خوب به عنوان یکی دیگر از الزامات پیام رسان‌های داخلی برشمرد و گفت: در واقع تولید محتوا و مدیریت توزیع آن، نیازمند تامین زیرساخت و امکانات فنی مناسب است.
حیدری، بازگشت و کوچ از سکوی پیام رسان‌های خارجی به داخلی را ضرورتی انکارناپذیر خواند و تصریح کرد : امروز مصالح کشور و ضرورت‌ها ایجاب می‌کند تا از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنیم اما اینکه توانایی و میزان پاسخگویی این پیام‌رسان‌ها در رقابت با دیگر پیام رسان‌های خارجی، مقایسه شود جای بحث دیگری دارد از این رو اکنون باید با استفاده از سیستم‌های فناوری، ‌متخصصان و کارآفرینان داخلی در جهت بهینه سازی و بالا بردن ظرفیت‌های آنها استفاده شود.
مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغات معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی با تاکید بر شکسته شدن انحصار پیام رسان خارجی و جلوگیری از برجسته شدن آن اظهارداشت: همگان باید دست در دست هم با وحدت و همدلی برای خروج از این انحصار کمک و تلاش کنیم.
حیدری به برخی چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و هنجارشکنی‌ها توسط پیام رسان‌های خارجی اشاره کرد و گفت: از آنجا که اینگونه پیام رسان‌ها در پشت قاب بی هویتی و نام و نشان فعالیت می کنند لذا قابل مدیریت و کنترل نیستند و به دلخواه خود عمل می کنند؛ همچنین ‌الزامات و هنجارهای ارزشی جامعه را در جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده خود زیر پا می گذارند.
وی در ادامه سخنان خود به برخی مزایا و مزیت‌های پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های برجسته پیام رسان داخلی این است که مصونیت بخشی می‌کند و نقاط ضعف را پوشش می‌دهد، کشوری به نام جمهوری اسلامی ایران با این همه اقتدار بین‌المللی و منطقی، باید متکی به خود باشد.
حیدری از اینکه در گذشته وابستگی‌های ما جنبه اقتصادی داشت اما امروز در دنیای جدید وابستگی ارتباطات و فناورانه است، ابراز تاسف کرد و گفت: ما نباید به این مرحله از وابستگی فناورانه برسیم.
وی درخصوص کارکرد اقتصادی و تبلیغاتی پیام رسان‌ها و گردش مالی تبلیغات کشور در رسانه و فضای مجازی نیز خاطرنشان کرد: پول‌ و سرمایه‌ها باید در خدمت اقتصاد ملی باشد نه اقتصاد بیگانگانی که هم اکنون در جیب ما و دیگران نفوذ کرده اند.
حیدری بهترین راهکار و رویکرد در شرایط فعلی را وحدت، همراهی و همکاری برای کوچ از سکوهای پیام رسان‌های خارجی به داخلی دانست و تاکید کرد: این مهم، نیازمند یک عزم واراده ملی از سوی آحاد مردم ایران اسلامی است تا بدون دغدغه و در کوتاه ترین زمان ممکن از این مرحله گذر کنیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه