استاندار گیلان مطرح کرد

اختصاص هشت میلیارد تومان برای چهار تالاب در استان

استاندار گیلان گفت: هشت میلیارد تومان برای چهار تالاب در استان در نظر گرفته‌شده است و برای پیاده راه‌ها و اسکله‌هایی که درآمدزا هستند تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

اختصاص هشت میلیارد تومان برای چهار تالاب در استان

به گزارش هشت دی، مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران با نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اظهار کرد: کشاورزی و گردشگری از اولویت‌های در نظر گرفته‌شده برای توسعه استان گیلان است که باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ فرصت‌های شغلی دارای اهمیت است گفت: ۴۴ میلیون نفر مسافر در سال گذشته وارد استان گیلان شدند که اگر میانگین حضور مسافران ۲۴ ساعت و میانگین هزینه کردهای آنان دویست هزار تومان باشد در طول یک سال حداقل هشت هزار میلیون تومان در استان خرج می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه هیچ ظرفیت شغلی مانند گردشگری در سراسر استان بخصوص در شهرستان انزلی وجود ندارد افزود: توسعه بهره‌برداری از تالاب انزلی یکی از اقدامات در حال اجرا است که برای فعالیت در جوار و داخل تالاب‌ها، امکان پرداخت تسهیلات با سود صفر درصد و چهار درصد نیز فراهم‌شده است.

سالاری با تأکید بر حفظ حریم تالاب‌ها بیان کرد: در بحث سواحل اتفاق خوبی در اسکله تفریحی انزلی می‌افتد که ظرفیت ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی را دارد.

وی گفت: کار امروز سازمان بندرها فقط حمل‌ونقل دریایی به معنی تجاری نیست و طبق سیاست‌های دولت، سازمان بندرها نیز پذیرفته است که به سمت اشتغال‌زایی برود.

استاندار گیلان اظهار کرد: هشت میلیارد تومان برای چهار تالاب در استان در نظر گرفته‌شده است و برای پیاده راه‌ها و اسکله‌هایی که درآمدزا هستند تسهیلات اختصاص داده می‌شود.

سالاری با بیان اینکه اگر بازنگری طرح هادی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال می‌شود باید بازنگری انجام گیرد تصریح کرد: اینکه روستا را فقط پهن‌تر کنیم بدون اینکه هدف خاصی پیگیری شود درست نیست.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه