خواص معجزه آسای سیب

سیب مقوى معده و حافظ مخاط معده، کاهنده کلسترول خون، مقوی کبد و قلب، دفع کننده اسید اوریک خون، ضد رماتیسم، تصفیه کننده است و سبب موجب جوان ماندن بافت‌های بدن می‌شود.

خواص معجزه آسای سیب

به گزارش ۸دی، «هرکس روزى یک سیب بخورد، پزشک را از خود دور کرده است». این یک ضرب المثل انگلیسى است و فرانسوى‌ها نیز آن را پذیرفته‌اند. این جمله مصداق واقعى دارد و سیب را باید نوشداروى همه بیمارى‌ها دانست.

به عقیده مرحوم دکتر سید جلال مصطفوی، پزشکان قدیم از این خواص معجزه آسای سیب کاملاً اطلاع داشتند و ارسطو کار اعجاز را به آنجا رسانده است که دست به اغراق عجیبى مى‌زند و مى‌گوید: « هرکس هر روز سیب بخورد، تعجب مى‌کنم، چگونه مى‌میرد»، حتى بسیارى از انبیا، اولیا و پیشوایان دین نیز که براى امت خود دستورهایى به صورت جمله‌هاى قصار به یادگار گذاشته‌اند، این مطالب را از نظر دور نداشته و خوردن سیب را تأکید کرده‌اند، چنانکه از حضرت على، علیه السلام، روایت شده است که فرمود: «اکل التفاح فى اسحار» یعنى سحرگاهان سیب بخورید.

– سیب مقوى عضلات و اعصاب است (یکى از بهترین میوه‌ها).

– سیب مقوى معده و حافظ مخاط معده است.

– سیب ضد عفونى کننده روده است (ترشح دیاستازى را در معده خود عامل کشتن باکتری‌هاست).

– سیب مقوى کبد است و احتقان آن را (که مولد اکثر بیمارى‌ها است) کم مى‌کند.

– سیب کلسترول خون را کم مى‌کند (به عقیده لئون بینه، رئیس سابق دانشکده پزشکى پاریس، این خاصیت به علت وجود پکتین در سیب است).

– سیب اسید اوریک را از ادرار دفع مى‌‌کند.

– سیب ضد روماتیسم است.

– سیب ملیّن است.

– سیب خون را تصفیه مى‌کند.

– سیب بافت ها را جوان نگاه مى دارد.

آیا این همه خواص شگفت انگیز در سیب که هر کدام به تنهایى اثر بسیار نیکویى در درمان بیمارى‌ها و تأمین سلامت بدن دارد کافى نیست که به ما اجازه دهد سیب را به عنوان نوشدارو معرفى کنیم؟

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه